Grand Canyon: fantastisch mooi! - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu Grand Canyon: fantastisch mooi! - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

Grand Canyon: fantastisch mooi!

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

05 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Hello! Hier weer een berichtje van ons. We zijn de afgelopen 2 dagen in Grand Canyon National Park geweest en dat was super mooi! Je ziet altijd veel beelden ervan, maar het is in het echt veel mooier en indrukwekkender!
Vanuit Needles hebben we een stuk Route 66 gereden tussen Kingman en Seligman, erg leuk! Mooie route, goede weg om te rijden en echt oude auto's, motels langs de weg en attributen zoals je vaak op televisie ziet. Joran was helemaal enthousiast :)

Donderdagmiddag toen we aankwamen in het park, werden we al verrast door het mooie park op zich, veel groen, veel bomen en dan hadden we de canyon nog helemaal niet gezien. Gek genoeg hadden we allebei een beeld voor ogen dat het veel gesteente en kaal zou zijn, maar niets was minder waar! Veel bomen, begroeiing, herten, eekhoorntjes, etc.
We kwamen het park binnen bij Mather point, een van de beroemde uitkijkpunten. We zijn uiteraard gelijk gaan kijken, want we waren toch wel erg benieuwd. Erg indrukwekkend, wat een diepte. Daarna onze camping opgezocht; die was vlakbij, centraal gelegen in het park. We hadden een mooi plekje en de temperatuur hier was heerlijk, ca. 27 graden. Een heel stuk beter dan in Needles, want daar was het wel erg warm. '
We hadden gehoord dat de zonsondergangen en zonsopkomsten erg mooi zouden zijn en dus hebben we snel ons avondeten klaargemaakt en opgegeten en vervolgens de gratis shuttlebus gepakt, die in het hele park rondrijdt. Erg makkelijk, zo konden we de camper een keer 2 dagen laten staan, heerlijk!
De zonsondergang was mooi, maar we waren al iets aan de late kant, dus morgenavond maar weer proberen.

Op vrijdagmorgen ging de wekker heel vroeg, om 04.15 uur. want we wilden de zonsopkomst bekijken. We waren niet de enigen :) Er waren nog meer zo gek om zo vroeg tijdens de vakantie op te staan.
Helaas was het een beetje bewolkt en hebben we de echt rode gloed niet gezien, maar desondanks was het nog zeer de moeite waard.
Na de zonsopkomst eerst maar een echt Amerikaans ontbijt gegeten in een lodge: scrambled eggs, bacon, hash browns (gebakken aardappeltjes) en toast. Smaakte prima, we hadden allebei het gevoel dat we al een heel groot deel van de dag erop hadden zitten, terwijl het nog maar 7 uur 's ochtends was!
Verder de rest van de dag het andere deel van het park verkend, de Hermits Rest (westen) en 's middags nog lekker even gerelaxed met een boekje bij de camper. Vervolgens weer op tijd gegeten, want we gaan voor poging nummer 2 bij de zonsondergang. En dit keer was het helemaal geweldig: een mooi kleurenspel in de Canyon. Echt super mooi!
We zijn op tijd weer naar de camper gegaan, want het kwam toch wel erg donker aan zetten en aan de overkant van de canyon konden we de regen en het onweer al zien. Dat was maar goed ook, want tegen een uur of 9 ging het toch te keer! Onze eerste regen en onweer hebben we gehad, wat een kabaal maakt dat toch altijd op het dak van de camper, maar het ging ook wel echt even hard. Nou ja, maar op tijd naar bed, want het was wel een lange dag.

Vandaag zijn we nog door het oost-deel van het park gereden en een paar mooie uitzichtspunten bekeken. Vervolgens doorgereden naar Page, waar we nu zijn.
Morgen gaan we de Antelope Canyon bezoeken, we zijn benieuwd!

Groetjes, JoMa

• 05 Augustus 2012 - 08:43

Wim En Ineke:

Hoi Joma
    Fijn dit leuke verslag te lezen op de vroege zondagmorgen. Ik kan me voorstellen dat jullie genieten. Simone keek gisteren naar de foto.s tot nu toe en ze wist bijna al de namen. Zij hadden een andere route gehad maar toch heel herkenbaar. Geniet verder van deze mooie reis. Knuffel

• 05 Augustus 2012 - 12:59

Arjan:

Ha JoMa,

Wat lijkt me dat toch weer geweldig! Helaas hebben jullie nu maar 2 foto's geüpload...
    Veel plezier nog!

P.s. Kromo heeft weer goud, nu op 50m vrij. Veldhuis brons en nu met pensioen ;-)

• 07 Augustus 2012 - 22:16

Linda:

Wat een gave foto's, jullie zijn zo te zien lekker aan het genieten