Capitol Reef NP en deel 1 Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu Capitol Reef NP en deel 1 Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

Capitol Reef NP en deel 1 Bryce Canyon

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

21 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Gisteren hebben we Capitol Reef NP bezocht. Erg mooi en veel minder druk dan de andere nationale parken. Wederom rood gesteente, maar ook enorm veel begroeiing en in een bepaald deel van het park waren zelfs allemaal fruitbomen, met peren, appels en perziken.
We hebben een kleine wandeling gemaakt, naar de Hickman Natural Bridge, een enorm grote boog. Indrukwekkend!
Na de wandeling hebben we nog de 9 mile scenic drive gereden in het park, allemaal mooie uitzichtspunten.
Aan het eind van de middag betrok het weer, en het ging het heel hard waaien! Gelukkig is er geen neerslag gevallen, maar het waaide zo hard dat we alle ramen en de ventilatieroosters dicht moesten doen!

Vanochtend weer vroeg vertrokken, we wilden nog graag de ochtendzon op de rode gesteenten zien schijnen. Helaas ging dat niet door, want er was nog geen zon, de wolken zaten er voor. Vanaf Torrey zijn we toen doorgereden, via de Scenic highway 12, naar Bryce Canyon. En deze weg mag met recht 'scenic' genoemd worden. Wat een werkelijk schitterende weg en omgeving. Eerst door het Dixie National Forest, daarna door het Grand Stairs Esacalante, fantastisch wat mooi! Zo'n mooie weg hebben we nog niet eerder gereden.

Rond het middaguur waren we in Bryce. We hebben de camper op de camping gezet, een broodje gegeten en toen de wandelrugzak ingepakt voor een wandeling in Bryce Canyon NP. Staan we te wachten op de gratis shuttlebus het park in....... zien we de familie Bakker ineens voorbij rijden. We wisten dat we elkaar konden treffen in Las Vegas, maar hier nog niet, dus dat was een leuke verrassing! Spot je geen wildlife, maar ineens bekenden uit Borne :) !
Morgenavond staan we op dezelfde camping in Zion en gaan we gezellig een borrel drinken!

Hierna hebben we een supermooie wandeling gemaakt, de combinatie van de Queens Garden Trail met de Navajo Loop Trail. We bleven onderweg maar tegen elkaar zeggen: wat is het hier mooi he? Deze wandeling gaat helemaal de canyon in en in de canyon is nog een hele vallei, met veel begroeiing, de hoodoos (grote rotsblokken) en magnifieke uitzichten. Ik bleef maar knippen met de camera :)

Toen we om 18 uur weer bij de camping terug waren, zijn we lekker gaan eten bij een steakhouse vlakbij de camping. We hebben allebei een heerlijke rib-eye met frietjes en worteltjes gehad. Wat een superdag!!

Morgen gaan we nog een stukje rijden in Bryce en rond het middaguur rijden we naar Zion NP. Het laatste nationaal park wat we bezoeken, voordat we eindigen in Las Vegas.

Tot de volgende keer maar weer!! Groetjes, JoMa

• 22 Augustus 2012 - 13:45

Marieke:

Mooi hoor, wat een belevenissen weer allemaal. En nog steeds zulke mooie foto's, dat kan ook bijna niet anders. Het is daar overal zo mooi! Geniet er nog maar even flink van, nog maar een paar daagjes.... ;-) Groetjes, Marieke