Deel 2 Bryce Canyon en Zion NP - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu Deel 2 Bryce Canyon en Zion NP - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

Deel 2 Bryce Canyon en Zion NP

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

23 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hallo! Een laatste update van ons over de bezoekjes aan de Nationale Parken. Gistermorgen hebben we weer een keer vroeg de wekker gezet, ditmaal om de zonsopkomst in Bryce Canyon te kunnen bewonderen. Helaas was het redelijk bewolkt, maar toch kwam de zon er nog even mooi door en kwam het rode gesteente goed uit. Na de zonsopkomst hebben we heerlijk uitgebreid ontbeten in de Bryce Canyon lodge. Echt Amerikaans ontbijt: eieren, ham, muffins, gebakken aardappelen..... Weer eens wat anders dan iedere ochtend cornflakes :)
Na het ontbijt hebben we de scenic drive gereden in Bryce en hebben we weer verschillende mooie uitkijkpunten gehad, waarvan wij Rainbow Point toch wel de mooiste vonden. Prachtig!

Na deze mooie rondrit hebben we onze route vervolgd naar Zion NP; het laatste nationale park van onze rondreis. Toen we aankwamen bij het park moesten we 15 dollar betalen, omdat we door een tunnel moesten die niet zo hoog en breed is, dat campers daar met tegenliggend verkeer doorheen kunnen. Die 15 dollar zorgt ervoor dat een ranger het tegenliggend verkeer stillegt... Zo gezegd zo gedaan... maar wat blijkt: iedere keer wordt het verkeer stilgelegd. Wij zouden daar een stoplicht neerzetten, net zoals in Nederland bij wegwerkzaamheden, nou ja...
De tunnel was inderdaad krap en niet zo hoog, dus met de lichten aan en in het midden blijven rijden, kwamen we veilig aan de andere kant van de tunnel.
Ook Zion is een erg mooi park. Zo anders weer dan Bryce en de andere parken die we al bezocht hebben. Eenmaal aangekomen bij de visitor center blijkt dat er slecht weer op komst is; ze verwachten veel regen en thunderstorms. We kiezen ervoor om de middag op de camping door te brengen en dan de volgende ochtend de canyon in te gaan.
's Avonds hebben we gezellig bij de Bakkertjes iets gedronken... en halverweg de avond moesten we de stoeltjes e.d. heel snel inpakken, want het begint toch te regenen en te bliksemen! En dat is niet meer opgehouden! Vannacht ging het ook behoorlijk te keer en vanochtend toen we wakker werden, was het zo ontzettend nat, bewolkt en grijs.... Geen canyon in Zion voor ons. Het weer laat het niet toe.... Jammer, maar we hebben de rest van de vakantie geluk gehad met het weer, helaas nu niet. We kiezen ervoor om alvast naar Las Vegas te rijden, daar is het vast beter weer......

Nou, we hebben ons vergist. Hoe verder we naar Las Vegas komen, hoe slechter het weer wordt. Onvoorstelbaar wat een water, zeg! We rijden met aangepaste snelheid Las Vegas binnen, het water spoelt werkelijk over straat. En wat blijkt? Het is niet zulk slecht weer geweest in Vegas sinds de laatste 20 jaar!!!! Ja hoor, dat treffen wij weer... :)
De voorspellingen voor morgen zijn nog niet al te best, maar vrijdag zou het beter moeten worden. Laten we het hopen!!

Nu hebben we de tassen ingepakt, de camper opgeruimd, want morgenochtend moeten we ons tijdelijke huisje weer inleveren. We slapen nog 2 nachten in The Mirage middenin de Strip, vandaaruit gaan we Vegas verkennen. Vanmiddag hebben we al even over de Strip gereden.... wat een kermis, geweldig! We zijn benieuwd morgen!

Tot de volgende keer!! Groetjes, JoMa

• 23 Augustus 2012 - 08:19

Martiene:

Ha Marga en Joran!

Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken. Elke keer verbaas ik me er over hoe mooi het daar is. Ook leuk om voor werktijd even wat vakantieverhalen en foto's te bekijken.

Geniet er nog van de laatste paar dagen in las vegas en niet te veel geld vergokken!!!

al vast een goede terugreis en tot snel....

groeten Martiene

• 23 Augustus 2012 - 09:05

Narda:

Werkelijk schitterend allemaal!
    Als er een foto kwam van alleen een uitzichtpunt, vroeg Eline: waar is tante Maga nou? Kwam er een foto met tante Marga: waar is oom Jonan nou?
    Nog een paar dagen en dan kan ze jullie in het echt zien...

• 24 Augustus 2012 - 23:34

Saskia Jongsma:

Hallo wereldreizigers!!!

ben weer up-to-date, met het lezen van jullie verslagen. Haha en wat is de wereld dus klein...als je daar de fam Bakker al tegen komt....
    Hopelijk hebben jullie nog een mooie tijd in Vegas en dn een veilige terugreis.