Yellowstone NP deel 2 - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu Yellowstone NP deel 2 - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

Yellowstone NP deel 2

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

19 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Torrey

Hello! Een update van onze belevenissen in Amerika. Momenteel zitten we in Torrey, vlakbij de ingang van het Capitol Reef Nationaal Park, wat we morgen gaan bezoeken.
De afgelopen dagen zijn we vanuit Yellowstone weer verder naar het zuiden gezakt. Yellowstone was echt super mooi. Na de eerste dag met de geisers, rondom Old Faithfull, zijn we vanaf Madison verder getrokken naar het noorden, en daar hebben we 2 nachten in Gardiner op een camping overnacht. Onderweg hebben we West Yellowstone bezocht, het Grizzly en Wolf Centre (hier hebben we wel beren en wolven gezien, maar ja, die waren niet wild :)), in het IMAX-theater een prachtige film gezien over Yellowstone en vervolgens hebben we het Norris Geyser Basin bezocht. Daar hebben we een korte wandeling gemaakt. Onderweg veel mooie dingen gezien, maar helaas geen groot wild.

De volgende dag ging om 05.30 uur de wekker: we gaan proberen wildlife te spotten in Lamar Valley. We hebben een wolf gezien (weliswaar in de verte, maar toch!), echt honderden bizons, die gewoon over straat lopen, elks, een pika (kruising tussen een konijn en een muis), een bald eagle, pronghorns (soort hertjes) en een coyote die voor ons de weg overschoot. Na deze vroege ochtend hebben we Mammoth Hot Springs bezocht. Weer een heleboel geisers en heetwaterbronnen gezien. Heel anders dan gisteren.
’s Avonds zijn we lekker uit eten geweest in het dorpje Gardiner; Joran had een heerlijke rib-eye en Marga had lekkere spareribs.

De volgende dag moesten we onze spullen alweer inpakken, want we gaan onze weg vervolgen in Yellowstone. Toch op de heenweg nog maar even een zijweg ingeschoten, om nog 1x te kijken in Lamar Valley, helaas was er dit keer geen wild te zien. Vlak voor de Grand Canyon of Yellowstone hebben we op een prachtige plaats gepicknickt. Daarna de North en South Rim van de Grand Canyon van Yellowstone bezocht, erg indrukwekkend! Wat een prachtige natuur!
Op onze weg naar de camping in Bridge Bay zijn we nog door Hayden Valley gekomen, de 2e plek in Yellowstone waar altijd veel wild gespot wordt. Helaas was er nu niks te zien, behalve een heleboel bizons. Morgenochtend gaan we weer een poging wagen!

Zo gezegd, zo gedaan, donderdagochtend ging om 05.30 uur weer de wekker…. En wat was het koud! Het zat rond het vriespunt, dus we hebben voor het eerst deze vakantie onze lange broek aan getrokken! Helaas was het erg mistig, maar langzaam maar zeker trok de mist weg en werd de Valley zichtbaar. We hebben hier 2 wolven gezien (en gehoord… wat een gaaf geluid is dat zeg!), een osprey, een golden eagle, bizons en 2 soorten eekhoorns (het blijven leuke beestjes).
’s Middags trok het helemaal open en hebben we lekker gerelaxed in het zonnetje op de camping. Na het vroege avondeten zijn we nog een keer naar Hayden Valley gereden voor het wild. Deze avond hebben we een coyote gezien, een bald eagle, deer en bizons….. Helaas is het ons niet gegund een grizzly of black bear te zien. Ook een Moose is niet gelukt, erg jammer, maar dat neemt niet weg dat we Yellowstone echt geweldig vinden!

De afgelopen 2 dagen, vrijdag en zaterdag, waren 2 lange rijdagen, in totaal hebben we bijna 1000 kilometer gereden en nu zijn we dan in Capitol Reef. We zijn weer terug in het gebied van het rode gesteente en de warmte… het is ca.35 graden hier :) Maar we hebben ons laten vertellen dat het in Nederland ongeveer net zo is..

We zullen overmorgen meer foto’s toevoegen, want het lukt helaas nu niet met de internetverbinding!

Tot de volgende keer! Groetjes JoMa