Warm!! - Reisverslag uit Needles, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu Warm!! - Reisverslag uit Needles, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

Warm!!

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

02 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Needles

Hello, hier weer een verslag vanuit the States!
De afgelopen dagen zijn we aan de westkust van Californie geweest en momenteel zitten we in Needles, op de grens van Californie met Arizona.

Vanuit Big Sur zijn we maandagochtend vertrokken in de dichte mist. Helaas hebben we daardoor het mooiste deel van de kustroute (Highway 1) gemist, we konden echt niks zien! Erg jammer, maar het was niet anders. Later onderweg hebben we nog wel de grote zeeolifanten vlakbij San Simeon gezien, wat een grappige beesten zeg! Na een lange rijdag kwamen we aan in Ventura. De camping heette Ventura Beach Rv Resort, maar helaas…. Geen strand of zee te zien, en we zaten zelfs tussen 2 snelwegen in, wat een kabaal zeg!

De volgende ochtend hebben we lekker uitgebreid ontbeten voordat we verder op pad gingen; het was immers maar een klein stukje naar onze volgende camping. We hadden bewust een relaxdag ingepland. In Oxnard hebben we eerst een supercenter Walmart opgezocht, omdat we nog een aantal dingen wilden kopen en die waren we tot op heden nog niet tegengekomen in andere supermarkten. Door internet wisten we dat ze die wel bij de supercenters van de Walmart hadden. Nou… en dit was een supercenter! Jeetje wat een grote winkel en wat een super groot winkelcentrum zeg!

Uiteindelijk o.a. de BBQ-spulletjes, handdoeken en theedoeken gekocht, want dat zit allemaal maar beperkt bij de camper. Vervolgens op pad naar Malibu. Inmiddels was het weer beter en de lucht klaarde op (het was 's ochtends helemaal bewolkt). Eenmaal aangekomen bij Malibu Beach rv park was het weer helemaal geweldig. Ca. 25 graden, zonnetje en een lekker windje. En onze camping was dit keer wel een echt beach park. We stonden perfect, met uitzicht op het strand en de zee. We hebben heerlijk de hele middag bij de camper gezeten, boekje gelezen, genoten van het uitzicht en als klap op de vuurpijl….. ge-BBQ-t! Joran was helemaal in zijn nopjes!

Vanochtend ging de wekker al vroeg, om 7 uur, aangezien we een lange rijdag voor de boeg hadden en we nog wat in Los Angeles wilden zien. Om 8 uur zijn we dan ook vertrokken en we kwamen gelijk in het drukke verkeer van LA terecht (6 rijbanen in 1 richting is heel gewoon :). We zijn door Beverly Hills gekomen en uiteindelijk bij Griffith Park en Griffith Observatory hebben we de Hollywood-letters heel goed kunnen zien en hadden we een prachtig uitzicht over heel LA! Wat een stad zeg, onvoorstelbaar zo groot. We hebben inmiddels best wel wat steden gezien, maar zo groot als LA… zijn we ze nog niet tegengekomen.

Om 11 uur hebben we de stad weer verlaten, want het was toch ook wel erg druk en dat verkeer vroeg toch wel veel inspanning, maar we hebben ons weer prima gered. We zitten nu in Needles, met 36 graden, en we moeten wel even wennen, haha! Wat een warmte! Maar volgens de hosts hier is dit lekker, ze zijn normaal meer warmte gewend. Nou ja, we moeten ons er maar aan over geven, want de komende dagen zal het wel vaker deze temperaturen zijn, we gaan namelijk richting de Grand Canyon, Page, Monument Valley en Moab, allemaal gelegen in het binnenland en de woestijngebieden!

Tot de volgende keer! Groetjes, JoMa

• 02 Augustus 2012 - 09:30

J.slot@vrtwente.nl:

Wat een fantastische plek zeg!!! Kun je nog mooier uitzicht hebben??
    En dan je eigen prive BBQ bij de hand, wat wil een mens nog meer haha.
    Geniet er lekker verder van samen, dat doe ik van jullie leuke reisverhalen hihi
    groetjes Jane

• 02 Augustus 2012 - 18:49

Linda:

he vakantiegangers,

heb de site weer gevonden, ik had gehoord dat jullie het weer gingen bijhouden.
    Maar als ik het zo lees, dan hebben jullie al weer in een korte tijd veel gezien en mee gemaakt.
    geniet ervan!!!

gr linda