Grand Teton en deel 1 Yellowstone NP - Reisverslag uit Gardiner, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu Grand Teton en deel 1 Yellowstone NP - Reisverslag uit Gardiner, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

Grand Teton en deel 1 Yellowstone NP

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

14 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Gardiner

Hello, hier weer een bericht van ons, na een aantal internetloze dagen :) We zaten midden in Grand Teton NP en daarna in een deel van Yellowstone waar we geen internet of mobiele telefoon-bereik hadden.

De afgelopen dagen waren zeer de moeite waard. Na een lang stuk rijden kwamen we aan in Grand Teton, een mooi park, met bergen, meren, bossen en heerlijk weer, ca. 25-28 graden en zonnig.
We hebben een wandeling gemaakt rond Jenny Lake, watervallen gezien en veel uitkijkpunten onderweg bekeken.

De volgende dag zijn we doorgereden naar Yellowstone Nationaal Park, wat een geweldig park. Het ene moment rijd je in het ene landschap en 5 minuten later is het weer heel anders. Heel bijzonder. De eerste dag hadden we gereserveerd voor het gebied met de geisers, met name rondom de bekende Old Faithfull. Deze geiser is 1x in de 90 minuten actief, en spuit ca. 30-55 meter heet water de lucht in. Een ware attractie, want wat was het hier erg druk. Daarna hebben we een mooie wandeling gemaakt rondom allerlei geisers en hot springs en het was echt schitterend! Wat een mooie natuur, verschillende kleuren, haast niet te geloven.

Helaas hebben we nog niet veel groot wild gezien, maar in het gebied waar we nu zitten en de komende dagen zijn, daar wordt ons verzekerd dat het gaat goed komen, we wachten met spanning af!
Wel al veel herten, mooie vogels, bevers en eekhoorns gezien, maar dus nog geen bizon, moose, beer, coyote of wolf. Morgenvroeg gaan we naar de Lamar Valley waar al deze dieren zich vaak laten zien.... duim maar voor ons, want we willen ze erg graag in het wild zien.... van een afstandje uiteraard :) Om 05.30 uur gaat de wekker!!

Tot de volgende keer! Groetjes, JoMa

• 14 Augustus 2012 - 10:05

Linda:

al een beetje gewend aan de tempraturen?? maar de omgeving is inderdaad heel wisselend, maar mooi hoor. Het zijn alleen wel lange dagen die jullie zo maken. Ik hoop voor jullie dat jullie geluk hebben in Lamar Valley met het wild.
    groetjes

• 14 Augustus 2012 - 12:00

Tanja:

Hallo Marga en Joran,

Geweldig om jullie reis te volgen. It brings back memories :-). Geniet nog van al het moois!

Groetjes,
    Tanja

• 14 Augustus 2012 - 18:01

Marieke:

Hoi Joran en Marga,

Wat gaaf allemaal zeg, jullie hebben al veel mooie dingen gezien en beleefd. En dan al die mooie foto's....... Ik zit natuurlijk helemaal jaloers achter de computer hier in Nederland... Geniet er nog maar even goed van!!!

Groetjes, Marieke

• 18 Augustus 2012 - 11:40

Yvonne Bakker:

Hallo, Joran en Marga,

Wederom prachtige verslagen en mooie foto's. Wat zien jullie toch veel, dat zal wel een heel dik fotoalbum worden! Op dit moment ( 18 aug.) is het hier ook erg warm, 30+.
    Wij wensen jullie nog veel plezier, genieten maar!

Groetjes Eric en Yvonne