Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

Yosemite

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

29 Juli 2012 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Hello!!

Hier weer een update van onze belevenissen! De afgelopen 3 dagen zijn we in Yosemite National Park geweest, een zeer bekend en mooi nationaal park in Amerika. En het is een prachtig park!

Woensdag hebben we de Tioga Road gereden, deze weg gaat helemaal van het westen van Yosemite naar het oosten en onderweg zie je verschillende landschappen: meadows, bergen, bossen, meren etc. Een prachtige route, waarop we veel gezien hebben. Onderweg bij een mooi meer, Tenaya Lake, hebben we gepicknickt. Stoeltjes naar buiten, broodje en beleg mee en picknicken maar!! Heerlijk zo met de camper. Het bevalt ons weer uitstekend. ’s Avonds hadden we een campingplek geboekt op Hodgdon Meadow campground. Een camping in Yosemite NP, zonder faciliteiten, maar wel erg mooi gelegen in de bossen. Bij de ingang werden we gewaarschuwd voor beren, mountain lions en cougars en we moesten ons eten dan ook goed opbergen. Overal stonden bear foodlockers en ’s avonds kwamen de rangers nog een keer langs om te checken of we alles goed opgeborgen hadden. Spannend! Uiteindelijk zal blijken dat we in 3 dagen Yosemite nauwelijks wild gezien hebben, en al helemaal geen beer!

De volgende ochtend ging al vroeg de wekker: 06.00 uur. We hadden namelijk de 13,5 km lange Panorama Trail op het programma staan en om 08.30 uur vertrok de hiker’s bus vanaf de Valley naar Glacier Point. De Valley was nog zeker een uur rijden en achteraf bleek dat we onze reistijd ook wel nodig hadden…. Die mijlen hier zijn toch iedere keer wel verraderlijk… ze lijken veel langer dan we iedere keer denken.
Om 10.00 uur waren we boven bij Glacier Point en de Panorama Trail vertrekt vanaf daar en dan loop je via een 13,5 km wandelpad naar beneden, terug naar de Valley, langs allerlei mooie uitzichtspunten op watervallen, de Half Dome, riviertjes, etc. De hele route was dalen en een klein beetje klimmen. Er was geen enkel vlak stukje bij…. En dat konden we merken. Wat een zware wandeling! Onze kuiten en knieen hadden het zeer zwaar te verduren, maar de uitzichten en de omgeving waren het meer dan waard! Een schitterende wandeling! Na 5,5 uur wandelen kwamen we moe, maar voldaan aan in de Valley. ’s Avonds hebben we weer overnacht op Hodgdon Meadow campground.

Vrijdagochtend hebben we eerst uitgeslapen en daarna heerlijk in het zonnetje ontbeten in de bossen van de camping. Het is hier overigens al dagen zeer mooi weer: strakblauwe lucht, ca. 30 graden en zonnig! Na het ontbijt hebben we de spullen weer ingepakt en zijn we verder gereden door Yosemite NP, vandaag zijn we naar het zuiden van het park gereden: Wawona. In dit deel van het park waren de grote bomen, de sequoia’s. Vanuit Wawona vertrok een gratis shuttlebus naar de Mariposa Grove, vanwaar een aantal wandelingen vertrekken om de grote bomen te kunnen aanschouwen. Hoewel we nauwelijks normaal konden lopen van de spierpijn (de wandeling van gisteren had zeker zijn sporen nagelaten), besloten we toch de kleine wandeling van 1,6 mijl te doen. Gelukkig ging dit redelijk goed en hebben we de ontzettend grote en oude bomen goed kunnen bekijken.
Na deze wandeling en de busrit terug naar Wawona gingen we op weg naar de zuid-uitgang van Yosemite NP. Het bezoek aan dit park zat er helaas alweer op.

Groetjes, JoMa

• 29 Juli 2012 - 07:30

Zondagmorgen 7.20uur:

Hoi Joma
    Mooie tocht en leuke foto's. Beste manier om spierpijn kwijt te raken is het eruit lopen. De eerste meters doen wel zeer. ;t Is jammer maar de zwemmeiden hebben geen goud gehaald, maar wek zilver, ook een pracht prestatie.
    Fijne reis verder, we leven met jullie mee!

• 29 Juli 2012 - 07:32

Ineke:

Deze reactie kwam van mij, ik ken de indeling nog niet goed. Groetjes

• 29 Juli 2012 - 22:49

Arjan:

Ha JoMa!

Wat een geweldige foto's weer zeg! Komt vast door die nieuwe camera haha. Zonder gekheid. Indrukwekkende natuur, mooi weer en fantastische vergezichten. En op de foto met een paar kleine boompjes...

Geniet er verder lekker van!

1e goud voor Nederland is binnen, Marianne Vos op de weg. In typisch engels/Nederlands weer...

P.S. Wat hebben jullie enige hoedjes ;-)

Liefs Ar

• 30 Juli 2012 - 23:04