We zijn er...the USA! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu We zijn er...the USA! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

We zijn er...the USA!

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

24 Juli 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Hello!

Nou, we zijn er hoor… the USA! Zaterdagmiddag rond 12 uur (Amerikaanse tijd) zijn we na een lange, vermoeiende, maar prima verlopen reis aangekomen in San Francisco. Bij aankomst was het al lekker weer, ca. 22-23 graden en zonnig. Heerlijk! Nadat we de strenge controle bij de Amerikaanse douane goed waren doorgekomen konden we op zoek gaan de airport shuttles. Gelukkig hadden we de transfer vanaf het vliegveld naar ons hotel in downtown San Francisco al geboekt, dus na 1 telefoontje en 10 minuten wachten werden we al opgepikt.
Het verkeer in San Francisco was een hele belevenis. Wat een drukte, wat een grote en dure auto’s en de claxons worden wel veelvuldig gebruikt! We keken onze ogen uit. We waren er nog maar net en we hebben al meerdere limo’s gezien!
Eenmaal aangekomen in het hotel hebben we eerst even lekker languit op bed gelegen, even bijkomen. Maar ja, we wilden ons niet overgeven aan de vermoeidheid, want volgens de Amerikaanse tijd hadden we nog een hele middag en avond tegoed. Dus de rugzak gepakt, een 3-daags OV-ticket en op pad! Het was zonnig weer en we wilden toch wel heel graag de Golden Gate Bridge zien bij mooi weer. Maar om daar te komen moesten we 2 buslijnen pakken… een heel gedoe bleek later, want het was nogal onduidelijk, buschauffeurs zetten zo hun passagiers eruit, zonder dat iemand ook maar snapt waarom, etc… Ach, we zijn er gekomen en het heeft mooie plaatjes opgeleverd.
Aan het begin van de avond waren we weer terug in ons hotel en om 20.00 uur werden de oogjes toch wel erg zwaar… Op zich niet zo gek, want het was al 05.00 uur Nederlandse tijd. We zijn lekker gaan slapen en de volgende ochtend om 08.00 uur werden we wakker.

Zondag de beroemde cable car gepakt… erg leuk. We hebben echt aan de buitenkant van de cable car gehangen, zoals je ook vaak op televisie ziet, erg leuk. Daarnaast hebben we Lombard Street (het steilste straatje ter wereld) bekeken en hebben rondgewandeld op Fisherman’s Wharf. Leuk om een keer te zien, maar het is hier allemaal wel heel druk. ’s Avonds hadden we de avondtour geboekt voor Alcatraz, heel indrukwekkend. Erg vreemd om te ervaren dat het eiland zo dicht bij de stad en het vaste land ligt en dat de gevangen daar opgesloten waren, wetende dat ze daar nooit zouden komen.

Vandaag (maandag) hebben we 2 fietsen gehuurd om een stuk te fietsen in San Francisco. Dit is erg populair hier onder de toeristen, maar ook gevaarlijk. Het verkeer is hier namelijk erg druk en levensgevaarlijk. Dat hebben we gisteren al gezien, 2 toeristen die heel hard ten val gekomen zijn en waar de ambulance aan te pas moest komen. We waren dus gewaarschuwd. Dus op het moment dat ze bij de verhuurmaatschappij vroegen of we helmen wilden, hebben we toch maar bevestigend geantwoord…. Niet charmant, maar wel zo veilig. Zie de foto’s 
We hebben een heel stuk gefietst en de Golden Gate Bridge vanaf meerdere punten gezien: vlak eronder, van veraf, we zijn er zelfs overheen gefietst! Een hele belevenis! Wel veel wind en veel toeristen, maar ach.. dat hoort erbij.

De afgelopen dagen erg mooi weer gehad: ca. 23-24 graden, veel zon en dat hebben we gemerkt. Joran heeft zijn nek al verbrand, ondanks dat we goed aan het smeren zijn. Nou ja, even doorbijten, want de zon zullen we nog wel vaker zien hier, als het goed is. We waren vanuit Nederland natuurlijk ook nog niet echt veel zon gewend.

Morgen gaan we de camper ophalen… Spannend, dan gaat de rondreis echt beginnen. Tot de volgende keer!!

Groetjes, JoMa

• 24 Juli 2012 - 08:10

Robin & Chantal:

Ziet er zeer gaaf uit. Deze reis zal ik en chantal ook nog een keer maken.

Geniet er van. En veel verslagen schrijven, dan kunen we goe meegenieten.

Gr. Ropin & Chantal

• 24 Juli 2012 - 08:46

Paula :

Heel veel plezier daar! Geniet ervan en ben benieuwd naar jullie verslagen en foto's!

• 24 Juli 2012 - 08:56

Hoi Joran En Marga:

Nou dat begint goed! Stoer hoor op de fiets met helm, ik vond het best leuk staan. En dan begint vanaf nu de echte tour met camper, voorzichtig en veel rijplezier! groetjes Wim en Ineke

• 24 Juli 2012 - 11:45

Sabine:

Mooi hoor!!!
    Wat een leuke foto's ook en inderdaad, die helmpjes staan best leuk hihi.
    Geniet er nog van en veel plezier!!!

• 24 Juli 2012 - 20:42

Saskia:

Halloooow!
    Fijn om te lezen dat jullie goed over gekomen zijn! En gelijk op pad geweldig!
    het fietsen dus zonder kleerscheuren gehaald Hi Hi.
    Op naar het volgende avontuur.
    Groetjes ons