Zuidereiland - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Joran en Marga - WaarBenJij.nu Zuidereiland - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

Zuidereiland

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

14 December 2007 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Inmiddels zijn we op het Zuidereiland. Gisteren zijn we vanuit Wellington met de ferry overgestoken naar Picton op het Zuidereiland. De boottocht was mooi, alleen hadden we veel bewolking waardoor we veel minder zicht hadden. Bij aankomst aan de overkant zijn we gelijk doorgereden naar Kaikoura aan de oostkust. Onderweg zijn we nog een aantal keren gestopt omdat er grote groepen zeerobben aan wal lagen. Erg leuke onderbreking tijdens een redelijk saaie autorit!
Bij aankomst in Kaikoura kunnen we helaas niks zien van de mooie, besneeuwde bergen: het waait hard en het is erg grauw. Terwijl het de dagen er voor 29 en 26 graden was!! Het was nu nauwelijks de helft; we hebben maar lekker de pantoffeltjes aan gedaan :)

Vandaag hebben we een stuk gewandeld langs de Kaikoura Peninsula. Een mooie wandeling langs de kust. We hebben grote kolonies zeehonden en verschillende soorten vogels; sommige zeehonden hebben we van erg dichtbij kunnen fotograferen!
's Middags hebben we de Whale Watch-tour gemaakt: een 2 1/2 uur durende boottocht, zoekend naar walvissen. We hadden niet veel geluk: we hebben 1 walvis gezien, Little Nick genaamd. Hoewel het prachtig was, was dit toch wel een beetje een teleurstelling. Je schijnt normaal veel meer walvissen en dolfijnen te kunnen zien. Erg jammer. Maar Little Nick staat mooi op de film!

Morgen rijden we terug naar het noorden van het Zuidereiland, naar het Abel Tasman National Park. Duimen jullie voor mooi weer??
Tot gauw!

Groeten, JoMa

• 14 December 2007 - 10:42

Wia:

we zullen ons best doen(duimen dus)
    gelukkig gaat het met de knie van Marga goed. groetjes uit een nat en koud nederland

• 14 December 2007 - 13:34

Otto En Manny:

Jullie treffen het toch ook niet met het weer. Blijf hopen op beter weer en wij zullen er voor duimen! Verder heel veel plezier gewenst met jullie verdere reis.

• 15 December 2007 - 15:35

Christiaan:

Leuke foto's tot nu toe. Maar jullie maken er toch wel meer dan dat jullie hier op de website zetten? Ik ben benieuwd naar de fascinerende vergezichten van het Zuider-Eiland. Maar die zullen één dezer dagen wel volgen. Vermaak jullie ondanks het mindere weer.

Groeten