In the capital of New Zealand! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Joran en Marga - WaarBenJij.nu In the capital of New Zealand! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

In the capital of New Zealand!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

11 December 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hier zijn we weer! Inmiddels zitten we in Wellington, de hoofdstad van Nieuw-Zeeland.
Nadat we weggeregend zijn in Taupo, zijn we verder gereden naar het zuiden. Via het Tongariro National Park zijn we terecht gekomen in Wanganui. Een medewerker van het informatiecentrum raadde ons af om naar Tongariro te gaan, omdat het weer zo slecht zou worden dat we toch niks konden zien.... Eigenwijs als we zijn, zijn we toch gegaan. En we hadden geluk (en gelijk!). We hebben een heerlijke wandeling gemaakt, met uitzichten op twee van de drie vulkanen/bergen. En we hebben sneeuw op de top gezien! Met het zonnetje dat er af en toe door kwam, was het erg mooi.
In de middag zijn we doorgereden naar de mooie kustplaats Wanganui.... Althans, dat stond in de beschrijving. We zochten een camping op aan het strand. Het was lekker weer, strand dichtbij, dus wij dachten... handdoek mee, slippers aan... op naar het strand. En dan kom je daar, is het zwart zand en een ontzettende bende en totale chaos. Overal rotzooi en hout op het strand, vervallen strandtentjes, ongelofelijk! We waren dan ook met 10 minuten weer terug bij de camper. Uiteindelijk hebben we op de camping nog lekker even in de zon kunnen zitten.

Vandaag hebben we het laatste stukje van het Noordereiland gereden naar Wellington. Hier nemen we donderdag de ferry naar het Zuidereiland (Picton). Vanmiddag zijn we vanaf de camping (veredelde parkeerplaats) met de bus naar het centrum gereden. Ideaal... want als je hier met de camper moet rijden... dan ben je niet blij. Toen we vanmiddag terugkwamen op de camping, kwam de manager langs met een briefje. Hebben we eindelijk een plek gevonden waar het water niet uit de lucht komt.... gaan ze hier het water afsluiten, omdat er watertekort is!!! Nou ja, het is alleen voor de nacht...:)
Morgen vermaken we ons ook nog in Wellington. We willen graag naar het Te Papa museum en naar de haven (The Waterfront) en tevens nog even winkelen. Een drukke dag dus, maar we gaan eerst lekker uitslapen.

Hieronder plaatsen we nog wat foto's. Tot de volgende keer maar weer!

Groetjes JoMa

• 11 December 2007 - 07:55

JoMa:

De foto's komen morgen, want we hebben een onwillige computer hier!

• 11 December 2007 - 08:33

Suze:

Nu komt het dichterbij. Vergeten jullie niet om de NL.bakker, Peter uit R'dam, te bezoeken. Zit vlak bij de haven in Picton. Heerlijke (ned.) koeken en taartjes (ook weer tegen evt. heimwee;)

• 11 December 2007 - 11:40

Sabine:

Wat leuk om jullie verhalen te horen en zien! Ziet er erg mooi uit allemaal.
    Joran, we hebben tegen Mia 2 verloren met 13-17, maar wel goed gespeeld. Marco had ons ook al in de steek gelaten (het is wat met die coaches van ons) haha, hij was ziek. Hopelijk kunnen we zondag bij AKC nog puntjes pakken. Het eerste heeft van MIA 1 gewonnen met 10-7 en staat dus nog steeds bovenaan samen met Groen Zwart. Spannend! Nog veel plezier daar!
    Groetjes Sabine

• 11 December 2007 - 19:26

Christa:

Toch fijn dat het ook mooi weer kan zijn. Het lijkt bijna een Nederlandse zomer. Hier gaat het vriezen. Heel veel plezier alvast op het Zuidereiland.

• 11 December 2007 - 20:02

Mirjam:

Leuk om jullie vakantie zo te volgen. wij zitten al weer aan kerstbomen en glühwein te denken....

• 12 December 2007 - 11:32

Petra:

Mooie landschappen zeg. Jullie genieten er dus al lekker van. Maken jullie al veel nieuwe vrienden daar of lukt dat niet zo vanwege lokatie naar lokatie rijden?

Groetjes petra

• 12 December 2007 - 14:35

Lida:

Mooie foto's hoor. Heb net even Wellington opgezocht bij The weather network, maar wel mooie temperaturen, doch geen zon he? Nou , troost je, hier ook niet. Blijft er altijd wat te hopen,toch?
    Veel plezier hoor.