De laatste dagen.... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Joran en Marga - WaarBenJij.nu De laatste dagen.... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

De laatste dagen....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

29 December 2007 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Waarschijnlijk ons laatste berichtje uit Nieuw-Zeeland. Morgen is de laatste dag hier en vliegen we naar Sydney voor een paar dagen.

Na de tochten in the Sounds zijn we in de camper gestapt voor een rit naar de oostkust, Dunedin. Een erg leuk, Schots-aandoend plaatsje. Hier zijn we Christmas Eve-afternoon (zoals ze dat hier noemen)aangekomen en hebben we ons kerstontbijt genuttigd (2 croissants en een gekookt eitje). Na een leuke rondwandeling in Dunedin zijn we, via de Moeraki Boulders op het strand, doorgereden naar Oamaru. Het was erg lekker weer, blauwe lucht en een lekker zonnetje. Halverwege de middag zijn we aangekomen in Oamaru. We hebben nog even heerlijk in het zonnetje gezeten tot het om 16 uur betrok. Op deze camping hebben we gezellig naast een ander Nederlands stel gestaan (die we al tig keer eerder waren tegengekomen :)).
's Avonds zijn we samen naar 2 pinguin-kolonies geweest. Eerst naar de Yellow-eyed pinguins; hier hebben we er 6 van gezien, en later op de avond naar de little blue pinguins. Hier konden we zitten op een tribune (gelukkig maar, want het regende inmiddels erg hard) en genieten van de warme chocolademelk en thee, terwijl de pinguins (153!!) het strand op kwamen waggelen. Erg grappig. Helaas mochten we hier niet filmen of foto's nemen, maar we zijn Nederlanders en hebben toch stiekem een beetje gefilmd :)
Na een erg slechte nachtrust (het regende 's nachts erg hard en het was heel koud) zijn we de volgende dag verder gereden naar Mount Cook; hier hebben we een mooie wandeling gemaakt van anderhalf uur, met uitzichten op de vallei en de bergen. Het weer was hier erg veranderlijk; de ene keer regende het, de andere keer scheen de zon. Daarna zijn we doorgereden naar Lake Tekapo. Een prachtig blauw meer en een mooie plek tussen de bomen.
Na 1 nachtje zijn we teruggereden naar de oostkust, naar Akaroa, ten oosten van Christchurch. Een schitterende baai op een (vulkanisch) schiereiland. Hier hebben we lekker gerelaxed en de volgende dag een boottocht gemaakt. We hebben prachtige Hector-dolfijnen gezien. Dit zijn de kleinste dolfijnen en die leven alleen in Nieuw-Zeeland. We hadden op de terugweg geluk en zagen 2 moeders met hun kalfjes van 1 maand oud. En ze bleven maar rond en onder de boot door zwemmen. prachtig!! We hadden een erg mooie plek op de boot (helemaal voor op het dek) en hebben ze mooi kunnen zien en kunnen vastleggen.

Vanmorgen zijn we naar onze laatste camping gereden, in Christchurch. Nu zijn we in het centrum van deze stad. We zijn net in de Botanic Gardens geweest, een schitterend park. Het centrum valt ons een beetje tegen, maar we vermaken ons wel. Zometeen lekker uit eten en dan terug naar de camping... de tassen inpakken en de camper opruimen en schoonmaken. Morgen moeten we 'ons beestje' weer inleveren en afscheid van hem nemen. Het zal ons zwaar vallen :(

Morgenmiddag vliegen we naar Sydney. Tot gauw en we wensen iedereen een fijne jaarwisseling!

Groeten, Joran en Marga

• 29 December 2007 - 04:51

Narda:

Nieuw Zeeland al weer ten einde, wat is de tijd snel gegaan zeg! Gelukkig toch nog een aantal dagen zonnig weer gehad, veel verschillende beestjes kunnen zien en mooie natuur. Ben erg benieuwd naar de rest van jullie foto's, hoeveel hebben jullie er gemaakt? En hoeveel uur filmmateriaal?
    Geniet van de laatste paar dagen in Sydney! Hopenlijk wordt dat een mooie afsluiting van jullie reis. Ik zal maandagmiddag aan jullie denken als jullie al aan het jaar 2008 beginnen...
    Kus

• 29 December 2007 - 09:06

Wim En Ineke:

Hoi Globetrotters
    Ja een groot deel van jullie vakantie is al weer op! Geniet van het hopelijk mooie vuurwerk in Sydney. Goede vlucht naar Australie en jullie hebben een mooi verslag en veel mooie foto,s om terug te kijken. Een goede jaarwisseling en tot in het nieuwe jaar. Groetjes!

• 29 December 2007 - 11:20

Paula:

Snik, ja wat gaat de tijd toch snel... Nog heel veel plezier de laatste dagen en alvast een goede reis thuiswaarts gewenst! En natuurlijk een goede jaarwisseling down under. Dag!

• 31 December 2007 - 12:59

Lida :

Hier 14.00 uur, bij jullie al nieuwjaar.
    Van harte alle goeds voor 2008, bedankt voor je kaart en nog een paar fijne dagen.
    Knuffel van je tante.

• 31 December 2007 - 15:07

Christa:

Wij hebben nog een paar uur te gaan, maar jullie wens ik hierbij:
    EEN GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!

• 31 December 2007 - 19:09

Fam Jongsma:

GELUKKIG NIEUWJAAR..............!!!!!!!
    Bedankt voor jullie smsje!!!!!
    liefs ons

• 01 Januari 2008 - 10:03

JoMa:

Vanuit Sydney wensen wij ook iedereen een gezond en gelukkig 2008!
    Helaas zijn wij niet in staat om een berichtje te plaatsen, maar de foto's komen nog op internet als wij weer thuis zijn.
    Gisteravond was het vuurwerk echt geweldig hier!!! We hopen dat jullie in de mist ook nog wat vuurwerk gezien hebben... hahaha..

Tot gauw, over 3 dagen zijn we weer terug in Nederland!

Groetjes, JoMa

• 02 Januari 2008 - 19:47

Fam Jongsma:

goeie reis terug!!!!!!
    En tot heeeeel snel!!!

• 02 Januari 2008 - 22:39

Marlon:

Hoi Joma,
    via deze weg wil ik jullie een gelukkig nieuwjaar wensen en nog veel plezier op die prachtige reis.
    Ik zit nu zelf in California, en heb het ook heerlijk.
    groetjes, Marlon

• 05 Januari 2008 - 10:18

Wim En Ineke:

Hoi JoMa
    Fijn dat je jullie weer gezond en wel thuis zijn gekomen. En nu maar weer aan Nederland wennen en weer aan het werk om te sparen voor het volgende avontuur, want als je de smaak een keer te pakken hebt dan weet je het wel!!!
    Fijn dat julliehet goed hebben gehad! Tot ziens! Wim en Ineke