Terug op aarde..... - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Joran en Marga - WaarBenJij.nu Terug op aarde..... - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

Terug op aarde.....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

17 December 2007 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Na 2 dagen in een paradijsje geleefd te hebben, zijn we vandaag weer ruw op aarde terug gekomen.
De afgelopen 2 dagen zijn we in het Abel Tasman NP geweest, echt fantastisch! Lekker weer, gele stranden, een helderblauwe zee, zon en een groene kustlijn. Gisteren hebben we een superdag gehad. Om 8.30 uur vertrokken we met kayaks om een 2 1/2 uur durende toch te maken over de Tasman Zee. Langs kliffen, gele strandjes, mooie baaien, rotsformaties etc. Onderweg hebben we nog 2 roggen en een pinguin gezien. Erg leuk!! Tussen de middag hebben we op een strandje gepicknickt, samen met 2 andere Nederlandse stellen en onze macho-guide (typische surf/ski-dude). Een uur later kwam een watertaxi ons weer ophalen om verder het park in te gaan. En dat ding ging hard het water over...... Joran zat voorin de boot en had echt een gebroken rug, Marga zat achterin en zat heerlijk, maar werd hartstikke nat.... maar het was erg leuk :)
Gedropt in een andere baai hebben we een wandeltocht gemaakt van 2 uur. Supermooi, maar het wandelpad was niet 'easy' zoals ze ons beloofd hebben, maar gelukkig ging het allemaal goed. Marga's knie houdt zich prima.
Om 4 uur werden we weer opgehaald met de watertaxi om teruggebracht te worden naar onze camping.
Moe, maar erg voldaan hebben we nog lekker in het zonnetje naast de camper iets gedronken. Heerlijk!!

Vandaag zijn we verder gereden langs de westkust naar het zuiden. We hebben helaas weer weinig kunnen zien van de bergen, aangezien het grijs en miezerig was. Onderweg hebben we in Punakaiki de Pancake Rocks en blowholes gezien, heel apart. Nu zitten we in Greymouth, waar het, net als een groot deel van de autoreis, regent.
Morgen rijden we verder naar Frans Jozef/Fox Glacier. Hopelijk hebben we dan meer zicht, zodat we de prachtige bergen en gletschers kunnen bewonderen.

Tot de volgende keer!!

Groetjes, JoMa

• 18 December 2007 - 17:25

Narda:

Lijkt me prachtig daar, gezien de foto's. Fijn dat het zonnetje jullie niet elke dag in de steek laat. Gelukkig dat alle activiteiten goed gaan met je knie Marga.

• 18 December 2007 - 19:23

Hans En Thea:

Jullie houden ons wel op de hoogte,is er overal zo makkelijk een internet verbinding te vinden?
    Zo te lezen hebben jullie een druk programma elke dag.
    Maar dat was ook de bedoeling om veel te zien,en dat lukt aardig.
    Jammer dat het weer niet altijd meewerkt.
    Hopen dat jullie ondanks dat toch nog een heleboel te zien krijgen,wat wel gaat lukken denk ik.
    Geniet maar verder en tot de volgende keer.
    Kus van ons.

• 19 December 2007 - 11:14

Lida:

Sluit me aan bij de andere familieleden. Vind de foto's heel mooi en ze komen duidelijk over, zelfs op mijn ouwe computer. Heel veel plezier samen en je hoort me wel weer.
    Daag.