Helicoptervlucht! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Joran en Marga - WaarBenJij.nu Helicoptervlucht! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

Helicoptervlucht!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

20 December 2007 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hello!

We zitten nu in Queenstown, met een strakblauwe lucht en heerlijk zonnetje!!
We hebben de afgelopen 3 dagen super lekker weer gehad en de voorspelllingen voor de komende dagen zijn gelukkig ook goed. Jullie duimen heeft gewerkt!!

2 dagen geleden zijn we van Greymouth naar Franz Josef gereden, waar de bergen steeds hoger worden en waar prachtige gletschers zijn. Eenmaal aangekomen in het dorpje blijkt dat ze daar bestaan van de helicopter-business. Ongelooflijk, er waren wel 6-7 organisaties die hiermee hun geld verdienden. Voor de rest zijn er alleen maar barretjes en restaurants. Zonder de toeristen is dit dorpje niks.
Aangezien we geen spelbrekers wilden zijn, hebben wij ook een helicoptervlucht gemaakt woensdagmorgen. We hadden erg geluk, volgens de piloot konden de condities niet beter! Er waren wel wat wolken, maar eenmaal in de lucht hadden we erg mooi uitzicht en veel blauwe lucht om ons heen. We hebben de gletschers, Mount Cook, de dorpjes, alles eigenlijk geweldig mooi kunnen zien. Het kostte een paar centen, maar het was het geld dubbel en dwars waard. Wat een ervaring!!

's Middags zijn we doorgereden naar het buur-dorpje Fox Village. Hier hebben we een heerlijke wandeling gemaakt rondom Lake Matheson. Dit meer staat bekend om de mooie weerspiegelingen van de bergen in het water. Vervolgens zijn we doorgereden naar Haast. Het dorp staat op elke kaart, maar het stelt echt geen ... voor. Maar we hadden mooi weer en we zijn lekker naast de camper in de zon gaan zitten genieten. Biertje erbij, chippies..... holidayyy!

Vanmorgen zijn we verder gereden over de Haast Pass richting Queenstown, waar we nu dus zitten.
We hebben vanmiddag een ritje in een gondel gemaakt naar de berg boven Queenstown, waar je een schitterend uitzicht over het hele gebied hebt. Daarna lekker geshopt in het centrum en een terrasje gepakt. Zometeen maar weer terug naar de camping! Het is al bijna 7 uur en we moeten nog koken en eten.... en afwassen.

Morgen rijden we verder naar het zuiden, naar Te Anau. Vandaar uit gaan we zaterdag en zondag 2 dagtochten maken naar de Milford Sound en de Doubtful Sound. Alles geregeld, we worden met de bus opgehaald en netjes weer thuisgebracht.

We plaatsen weer wat foto's hieronder en hopen op veel berichtjes van jullie!! Het is wel erg leuk om jullie reacties te lezen. Tot mails!

P.S.: mochten jullie smsjes sturen en we reageren niet gelijk...... het bereik is op dit deel van Nieuw-Zeeland niet echt geweldig. Gisteren hadden we helemaal geen bereik :(

Groetjes, JoMa!

• 20 December 2007 - 06:44

Arjan:

Hee zusje en zwager,
    die helikoptervlucht was ook net iets voor ons mamsie geweest:-)
    Klinkt wel heel gaaf, en wat een fantastische foto's met die helikopter. Ben best jaloers, jullie daar op vakantie en wij hier in ons koude kikkerlandje nog (2 daagjes) aan het werk. Hele fijne feestdagen alvast, en jullie hebben daar zo te zien meer kans op een witte kerst dan wij hier.

Groetjes, Ar

• 20 December 2007 - 07:43

Wim En Ineke:

Prachtig hoor, die plaatjes die jullie erbij sturen, dan kunnen we een beetje idee krijgen wat jullie zien. Het is wel ver, maar ook mooi! Moeten we misschien toch maar sparen.
    Hier bereiden we ons voor op de kerst, het vriest een paar graden, maar dat is zondag weer over, de eerste marathon op natuurijs is gereden.En .. de kerstverlichting brand overal!Gisteravond naar een kerstmusical geweest waar Imko 1 van de hoofdrollen had, leuk! Met Simone gaat het zo, zo! Moet de tijd hebben.

• 20 December 2007 - 07:45

Wim En Ineke:

Ik was nog niet klaar, want ik wilde jullie nog veel mooiedagen toewensen en ook alvast FIJNE KERSTDAGEN! Groetjes Wim en Ineke

• 20 December 2007 - 08:32

Liesje:

JoMa,
    Ik zit hier achter mijn bureau met aleen maar ooooooooo en ooooooooh en aaaaah. Wat een mooie foto's. We zitten hier met donker weer maar wel hele mooie bevroren bomen en weilanden. Das ook wel leuk :-(
    Marga ik heb je Sinterklaascadeautje ingepikt (Wessel vond het heerlijk)en ben eigenlijk van plan om je kerstpakket ook mee te nemen!!!!!!
    Groetn oet de Brug

• 20 December 2007 - 12:20

Yvette:

Hoi Joran en Marga,

Wat een mooie foto's. De natuur is daar echt prachtig zo te zien. Hier is het hartstikke koud!! Ik wil jullie alvast fijne kerstdagen wensen en een goed oud en nieuw. Dit vieren aan de andere kant van de wereld is wel heel bijzonder.
    Hier is alles oke. Ik heb lekker vakantie. Maar dat kan natuurlijk niet tippen aan jullie vakantie.

Veel plezier nog!
    groeten van Yvette, Robert en Marvin

• 20 December 2007 - 14:29

Lida :

Dat is weer wat anders dan een rondvlucht boven Schiphol (als ze dat nog doen tenminste)Mooie foto's weer. Jullie hebben zeker niets gemerkt van de aardbeving op het noordereiland, beetje te ver weg denk ik.
    Fijn, dat het weer eindelijk een beetje beter is. Geniet er maar lekker van.
    Knuf van je tante

• 20 December 2007 - 21:05

Sabine:

Hoi hoi
    Ben erg jaloers op jullie!!!!
    Ziet er erg mooi uit daar, hier is het inderdaad erg koud, Haaksbergen had weer de eer van de eerste marathon op natuurijs. Joran, we hebben van AKC verloren met 15-14, maar Hugo heeft niet gescoort! Wel balen, zondag 23 december hebben we de inhaalwedstrijd tegen De Corvers, toch nog even dit jaar puntjes pakken hopen we! Heeeeele fijne kerst daar en geniet ervan!
    Groetjes Sabine (en ook de groetjes van Albert)

• 21 December 2007 - 07:24

Anke Heerze:

Hey Joma ;)
    wat een super berichten zeg, en die foto's, niet normaal meer! Fijn om te horen dat t weer beter is, hopelijk blijft het nu ook zo! Geniet er nog lekker van en leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden! Aan Nederland mis je helemaal niets, het is super koud hier, dus ben jaloers om jullie in korte broek te zien!

Groetjes
    Anke

• 21 December 2007 - 08:20

Nieborg Vries:

Joran, Marga, wanneer ik de foto's zo bekijk is het Down Under erg mooi. Het zien van de sneeuw deed mij goed, wij vertrekken zo naar Oostenrijk voor een week skieen in lange broek maar goed verschil moet er zijn.
    Wij wensen jullie nog een mooie tijd toe Down under, alvast fijne feestdagen.
    Groeten uit Vries,

Jan Eppo, Marissa, Jan en Anna

Ps voor Arjan, wij hebben ook een witte kerst.

• 21 December 2007 - 12:38

Andre Thelen:

Mooie foto's hoor. Wel jaloers jullie in korte broek met mooi weer te zien. Het wordt hier komende nacht weer koud (-6). Bij Beltman nog een paar uurtjes werken en dan ook vakantie. Alvast een fijne kerst gewenst !

• 21 December 2007 - 15:41

Dirk En Truus:

Eindelijk hebben we het zo ver dat we jullie reisverslag en foto's kunnen bekijken. We vinden het geweldig en wensen jullie hele fijne feestdagen en een hele goede jaarwisseling.

• 21 December 2007 - 16:18

Suze:

Foto's zien er allemaal mooi uit. Die helicoptervlucht had ik nu net niet gedaan. Klinkt overigens wel goed.
    Ben blij voor jullie dat het weer is omgeslagen. Geniet van de Doubtful en Milford. Dat ga je ook mooi vinden. Hou er wel rekening mee dat het weer daar weer iets minder is.

Voor de rest wil ik jullie een heel mooi kerstfeest wensen en een gelukkig 2008.

• 22 December 2007 - 12:01

Chantal Dekrout:

Wat een prachtige foto's.
    Volgens mij is het heerlijk daar!
    Bij deze alvast hele fijne feestdagen en geniet nog lekker van de vakantie.
    Missen jullie het thuisfront al?
    Met ons gaat alles goed, fijne gebroken nachten weer met z'n klein babytje. Zijn we niet meer gewent.
    Wel apart om jullie in een korte broek te zien terwijl het hier vriest.
    Leuk om jullie vakantie via internet te lezen.

nou veel plezier nog en tot in het nieuwe jaar!

groetjes robin, chantal, bram en fleur.

• 22 December 2007 - 17:09

Fam Jongsma:

Hallo!!!!

Mooie foto's hoor, gaaf zo'n helikoptervlucht!
    Fijn dat het weer nu wat beter is.

Wij zijn weer thuis met de kleine meid.
    Dikke kus van ons allen!!!

• 22 December 2007 - 17:56

Mirjam De Wit:

Erg leuk, die foto's van jullie steeds er bij. En ons de ogen een beetje uitsteken met dat mooie weer en die fantastische helikoptervlucht! Ik wens jullie gezellige kerstdagen (wel de sneeuw, niet de boom en ballen...) en een goede jaarwisseling !
    Groetjes van een (verkouden) collega.

• 22 December 2007 - 18:21

Jeroen Van Der Aa:

Hoi Joran en Marga,

Nou nou ziet er lekker uit daar bij jullie, daar wordt ik behoorlijk jaloers van ;-). Mis nog wel een paar foto's van jullie kerstboom in de camper. Heel veel plezier nog en fijne kerstdagen.

Groeten
    Jeroen

• 22 December 2007 - 21:51

Linda En Richard:

He vakantiegangers,

zo te zien hebben jullie een hele mooie vakantie. het ziet er in ieder geval veel beter uit dan hier. de strooiwagens komen nu hier door de straat --> ijzel voorspeld.
    geniet nog lekker van de dagen dat jullie daar zijn, en een heel goed uiteinde. geniet van het vuurwerk

groetjes Richard en linda