The Sounds - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Joran en Marga - WaarBenJij.nu The Sounds - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

The Sounds

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

23 December 2007 | Nieuw Zeeland, Te Anau

The Sounds...... Wat geweldig is het daar zeg! Gisteren hebben we de Milford Sound gedaan, een trip van 8 uur. Om 7.30 uur werden we met de bus opgehaald bij de camping om de schitterende Milford Road (120 km verschillende landschappen, inclusief de Homer tunnel) af te rijden naar Milford Sound. Daar aangekomen konden we gelijk de boot op; we hadden gekozen voor de Nature Cruise, zodat we meer verteld zouden krijgen over de natuur en de dieren en deze cruise duurde ook 3 kwartier langer.
Wij als Nederlanders... optimistisch en met korte broek de boot op. Nou, daar kwamen we achter. Wat een wind!! Toch maar gauw de pijpen weer aan de broek geritst en het windjackje aan gedaan.
Onderweg was het echt schitterend. Strak blauwe lucht (echt waar!), zonnetje en dat terwijl het daar meer dan 200 dagen in het jaar regent (7000-8000 mm/m2). Mitre Peak was heel goed zichtbaar en staat dus goed op de film en foto's:)
Toen we een uur onderweg waren, gebeurde al waar we op gehoopt hadden. We zagen bottlenose dolfijnen!! Springend en spelend naast de boot. Geweldig!
Later hebben we nog een paar zeehonden gezien, leuke beestjes. Ook de terugweg was schitterend. Moe, maar zeer onder de indruk van deze prachtige natuur, waren we om 16.30 uur weer terug bij de camper. En toen natuurlijk gelijk de foto's en film teruggekeken :) Het staat er allemaal goed op.

Vandaag hebben we de Doubtful Sound gedaan; de grotere broer van Milford. Het weer was vandaag iets minder (bewolkt), maar gelukkig wel droog. Het gaf een andere dimensie aan deze fjord. De tour was minder mooi dan de tour van de Milford Sound. We gingen van de bus op de boot, van de boot in een andere bus en van deze bus weer op een andere boot (en de terugweg hetzelfde). Dit was allemaal niet zo handig en we zaten als sardientjes in een blik (in de bus dus). Zijn alle andere wereldburgers veel kleiner ofzo......?
Vandaag hoopten we ook op dolfijnen, maar we hebben ze helaas niet gezien. Toch was ook de Doubtful Sound schitterend.

Morgen reizen we weer verder. Al weten we nog niet waar naartoe. Ofwel richting Mount Cook ofwel richting Dunedin (oostkust). Is ook een beetje afhankelijk van het weer; het schijnt met kerst slecht weer te worden hier. We zullen het jullie laten weten!

Bedankt voor jullie berichtjes allemaal. We wensen jullie ook heel prettige kerstdagen en een heel goed uiteinde!! Wij maken het gezellig in onze camper met de halogeen-spotjes :) Helaas, geen kerstboom, hoewel we net wel mensen tegenkwamen die de camper versierden.

Groetjes, JoMa

• 23 December 2007 - 07:48

Fam. Alberts:

Geweldig om elke keer jullie verhalen te lezen.
    Wij willen jullie van deze kant hele fijne kerstdagen en een heel goed begin toewensen.
    Heel veel plezier daar nog.

Tom, Nanda, Esmee en Essie

• 23 December 2007 - 11:54

Thea En Hans:

Zitten bij Narda van jullie verslag te genieten,fijn dat jullie nu meer geluk hebben met het weer en de beestjes.
    Jullie hebben zeker geen idee van de kerst nu,geen boom maar wel al sneeuw gezien wij nog niet.
    Toch wensen wij jullie een prettige kerst.

En tot de volgende keer maar weer.
    Kus.

• 23 December 2007 - 17:34

Fam Jongsma:

Hele fijne kerstdagen toegewenst en we drinken er 1 op jullie!!
    Mooie foto's weer!

Liefs ons

• 24 December 2007 - 10:27

Otto En Manny:

Nu weer op deze wijze onze reactie. We genieten enorm van jullie leuke verslagen en foto's. Fijn dat jullie de afgelopen dagen mooi weer hebben gehad. Hier alles ok, Joran, de stoofpeertjes staan weer klaar. Fijne kerstdagen gewenst en nog heel veel plezier verder.

• 24 December 2007 - 13:30

Wikki:

Hallo wereldreizigers,
    Wat een prachtige verhalen en dito foto’s, jullie kunnen zo aan de slag bij RTL-travel.
    Ik wens jullie prettige kerstdagen en geniet nog even van de bijzondere omgeving waarin jullie je bevinden.

• 24 December 2007 - 13:53

Kim :

Mooie omgeving zeg! Geniet ervan. Fijne feestdagen en veel plezier nog.

Gr. Kim

• 24 December 2007 - 21:30

Paula:

Hi there! Erg leuk steeds jullie verhalen te lezen, nu eindelijk een reactie van mij. Op Kerstavond nog wel :-)
    Ik hoop dat jullie genieten, maar daar twijfel ik eerlijk gezegd niet zo aan. Ik ben wel een beetje jaloers hoor, maar hier bij de kerstboom is het ook niet verkeerd. In ieder geval fijne dagen daar en Marga, ik spreek je volgend jaar wel weer.

groetjes, Paula

• 25 December 2007 - 11:18

Marco:

hey people!
    ik hoorde net van marco en saskia dat jullie daar in Nieuw Zeeland vertoeven enzo.. nou ehh.. ik wilde in september stage lopen in Australie, maareh.. misschien vlieg ik wel ff door naar New Sealand;)
    Veel plezier nog daar!

Groeten,
    Tier

• 25 December 2007 - 22:52

Elmer Smies:

HE Joran en Marga !!
    Ik heb net{1e kerstdag 's avonds 23.30 met plezier jullie leuke reisverslagen door gelezen.Wat een overvloed aan natuurschoon hebben jullie al tot je genomen zeg !! Namens ons nog veel vakantiegenot gewenst,leuk zo !
    Groeten en een bijzondere jaarwisseling gewenst aan de andere kant van de aardkloot.{hier hebben wij ook nog ervaring mee !}
    Elmer,Inge Imko en Jiska.

• 26 December 2007 - 12:24

De Kleine Vosjes:

Hebben gisteren van Otto en Manny dit adres gekregen. Prachtig om de verhalen te lezen en de foto's te bekijken!! Erg leuk om te lezen dat jullie het naar de zin hebben.
    Een fijne vakantie verder en alvast een goed begin van het nieuwe jaar!
    Groetjes,

Jaap Jan, Anja en Daniël

• 27 December 2007 - 07:51

Ellen Ten Dam:

Narda heeft me jullie site doorgegeven. Wat leuk zeg. En wat een prachtige foto's. Ik hoop dat jullie nog heel veel moois zullen zien en beleven. Geniet ervan. En natuurlijk een hele leuke jaarwisseling gewenst in Sidney. Zal ook vast een hele belevenis zijn.

Groetjes Ellen

• 27 December 2007 - 14:18

Roelof En Grietje:

Wat maken jullie een bijzondere reis, leuk om te lezen, wij wensen jullie nog mooie dagen.
    Groeten van ons.

• 28 December 2007 - 10:50

Lida:

Het is inmiddels bijna het einde van de maand en wens jullie een heel "leuke" jaarwisseling in Sydney, alsook een prettige voortzetting van jullie avontuur.Hoop, dat ze nog vuurwerk hebben kunnen vinden.
    Knuf van je tante