Water...... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Joran en Marga - WaarBenJij.nu Water...... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

Water......

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

06 December 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Nederland!

Hier zijn we weer; dit keer vanuit de Bay of Islands. Het gebied in Nieuw-Zeeland waar het 300 dagen per jaar mooi weer is en waar je heel veel water kunt zien... Nou, dat hebben we gezien. Met bakken kwam het uit de hemel.. 48 uur achter elkaar hebben we het niet droog gehad. Het is echt ongelooflijk; en hiervoor hadden we de zwembroek en bikini meegenomen. Het werd de regenjas..

Maar desondanks, het is echt prachtig in de Bay of Islands. Woensdagochtend hebben we een 3 1/2 uur durende tocht gemaakt over zee en we hebben erg veel dolfijnen gezien. Wat een mooi gezicht zeg! Superdouper.... (zoals de mevrouw op de camping elke keer zei). De uitzichten en baaien waren schitterend.

Vanochtend hebben we Kauri's gezien; heeeeeel erg hoge en dikke bomen. De dikste boom had een omvang van 13,8 m!!

Helaas kunnen we op deze computer geen foto's plaatsen; we hadden wel een paar hele mooie; misschien de volgende keer.

Nu staan we op een camping aan het strand bij Auckland. We wilden morgen verder gaan richting Coromandel (met mooie stranden e.d.), maar we weten niet of we dat nog doen. De komende 4 dagen zijn de weersvoorspellingen niet best: veel regen en wind. Dus waarschijnlijk trekken we al verder naar Rotorua (met geisers en vulkanen).

Met de camper rijden gaat goed; het links rijden valt reuze mee. Alleen de 'hellingproef' is lastig (en die heb je hier nogal eens). We dachten dat het Noordereiland vrij vlak zou zijn, maar het tegendeel is waar. Dat beloofd nog wat voor het Zuidereiland.

Tot gauw!

Groetjes, JoMa

• 06 December 2007 - 09:53

Narda:

Jammer van het weer, maar desondanks vermaken jullie je goed zo te lezen, fijn! Dolfijnen zijn echt leuke beestjes hè, wanneer kunnen jullie daar mee gaan zwemmen?
    We kijken uit naar een paar foto's...

• 06 December 2007 - 12:45

Otto En Manny:

Jammer dat jullie het weer tegen hebben maar goed dat jullie je desondanks uitstekend vermaken. Wij vinden het heel fijn om op deze manier op de hoogte te blijven van jullie vakantie. Wat de hellingproef betreft denken we dat jullie die wel onder de knie hebben als jullie op het Zuidereiland zijn. Veel plezier verder.

• 06 December 2007 - 17:14

Hans En Thea:

Het is me gelukt om te vernemen hoe het jullie vergaat,ging niet zonder slag of stoot maar dat hadden jullie wel verwacht denk ik.
    Bijzonder leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    Het is inderdaad sneu dat jullie nu slecht weer hebben.
    Hier is het ook niet veel beter ook de hele dag regen.
    Nu kijken of mijn bericht ook nog overkomt
    Veel plezier en tot de volgende keer.
    Gr Hans en Thea.

• 06 December 2007 - 19:14

Fam Jongsma:

Leuk leuk leuk jullie reis volgen.....
    Jammer van de regen, maar er komen vast en zeker goeie dagen want tja jullie zijn er net...
    liefs ons!!!

• 07 December 2007 - 12:56

Robert, Yvette :

Hoi Joran en Marga,

Fijn te horen dat jullie goed zijn overgekomen. Nu hopen op beter weer. Het is hier ook redelijk drama.

Hou ons op de hoogte

groeten Yvette, Robert en Marvin

• 07 December 2007 - 17:14

Familie Dekrout:

Geniet er van, nu maar hopen dat het weer beter wordt. Gr. Robin, Chantal, Bram & Fleur

• 08 December 2007 - 13:26

Wim En Ineke:

Hoi jammer dat het zo regent, maar dat gaat vast weer voorbij! En dan komt de zon, jullie badgoed komt nog wel uit de kast in de camper. Mooi dat het rijden goed gaat.
    Simone is woensdag j.l. geopereerd en ze loopt al weer over de gang in het ziekenhuis in Enschede. Maandag mag ze w.s. al weer naar huis.
    We duimen voor mooi weer en geniet!Groetjes Wimineke