We zijn er!! - Reisverslag uit Waiwera, Nieuw Zeeland van Joran en Marga - WaarBenJij.nu We zijn er!! - Reisverslag uit Waiwera, Nieuw Zeeland van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

We zijn er!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

03 December 2007 | Nieuw Zeeland, Waiwera

We zijn er, eindelijk.... na een lange en vermoeiende reis zijn we gisteren aangekomen in Auckland. De stop-over in Hong Kong was niet helemaal wat we ervan verwacht hadden. Erg veel hoogbouw en drukte (lees: chaos), maar helemaal niet ingesteld op toeristen. We hadden werkelijk geen idee waar we naartoe konden. De kaart die we hadden, klopte niet eens! We waren haast blij dat we het vliegtuig konden nemen om verder te reizen naar Nieuw-Zeeland. Bij aankomst in Auckland regende het, maar dat was te voorspellen (hebben we namelijk vaker als we op vakantie zijn :). We zijn door een shuttlebus naar het hotel gebracht en na het avondeten zijn we lekker gaan slapen (de klok rond!).
Toen we vanmorgen wakker werden, was het weer al beter. Lekkere temperatuur en half zon/half bewolking. Na het ontbijt hebben we de camper opgehaald.
Eerst daar inchecken en uitleg over de camper; vervolgens konden we vertrekken. Het wegrijden ging niet in 1x goed; we waren even in de veronderstelling dat de pedalen hier ook andersom zouden zitten, maar dat viel gelukkig mee. Toen ook dat duidelijk was, zijn we echt vertrokken met ons huis voor 4 weken. Marga heeft vandaag gereden; best spannend, maar het ging allemaal goed! Joran is de volgende keer aan de beurt.
De camper is echt prachtig; netjes, schoon en genoeg ruimte. Voorzien van alle gemakken. Alleen helaas geen zonnescherm, en die dachten we nou juist de komende dagen veel nodig te hebben. Hahaha!
We zitten nu op een camping aan de zee in Waiwera, zo'n 40 km boven Auckland. Vanmiddag scheen lekker het zonnetje en hebben we de korte broek aangedaan. Toch wel raar als je overal kerstversiering ziet. Het lijkt wel Nederland: overal staan bordjes met ' X-mas trees for sale'.
Nadat we de camper hebben opgehaald, zijn we gelijk naar de dichtstbijzijnde supermarkt gereden. Een kleintje volgens de Kea-medewerker.... Nou, als dit klein is..... We hebben er anderhalf uur rondgelopen!
Morgen trekken we verder naar het noorden, richting Whangarei en de Bay of Islands. Dat lezen jullie later wel weer. Tot dan!

Groeten, Joran en Marga

• 03 December 2007 - 08:22

Arjan:

Hee zusje en zwager,
    leuk dat jullie nu al een berichtje schrijven. Mooi dat de reis goed is gegaan, ondanks de chaos in Hong Kong (Marg, is voor Chinese begrippen heel normaal hoor :-) Jullie hebben in ieder geval beter weer dan wij hier gisteren hadden, regen en storm.

Geniet van jullie (zomer)vakantie!!!

O ja, Joran, Ajax-NAC was 1-3, Twente-AZ 2-1 (beide dikverdiend)

• 03 December 2007 - 08:26

Wim En Ineke:

Hoi fijn dat jullie goed zijn aangekomen!
    Fijne reis met jullie huis op wielen en voorzichtig! Kijk je ogen uit en vergeet geen foto's te maken. Groetjes W.en I.

• 03 December 2007 - 08:52

Otto En Manny:

Fijn dat jullie nu zo ver zijn dat de echte vakantie kan beginnen in jullie mooie camper. Otto is gisteren op zijn 60-ste flink verwend. Verrassend was het SMS-je gistermorgen om 3 uur bij ons met jullie felicitaties. Ook verrassend was de aanwezigheid van de Vosjes. Verdere details volgen t.z.t. Veel plezier verder.

• 03 December 2007 - 11:03

Emmerhout:

Mooi dat het allemaal goed is gegaan, nu lekker rondtoeren. Veel plezier de komende tijd en we kijken geregeld ff hoor.

Henk, Alice en Thijs

• 03 December 2007 - 13:05

Fam Jongsma:

Heey luitjes
    goed om te horen dat jullie goed over zijn gekomen! En nu genieten!!!
    Marco wil nog wel even langs komen om een zonneschermpje te plaatsen hoor.
    We kijken uit naar jullie volgende verslag

Liefs Marco, Renske en Saskia

• 03 December 2007 - 13:40

Mirjam De Wit:

Hoi Marga (en Joran natuurlijk ook),

Geweldig dat het eindelijk zover is, veel plezier, enne, we blijen vanzelf op de hoogte! Groetjes, Mirjam

• 03 December 2007 - 18:20

Dre:

Heey vakantiegangers,

Mooi dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet er lekker van, de tijd zal wel om vliegen. Fijne vakantie met hopelijk veel zon!

Kus Dre

• 03 December 2007 - 19:15

Fam. Nieborg:

Wij zijn blij dat jullie veilig aan zijn gekomen. Veel plezier de komende tijd.
    Groeten uit Vries

• 04 December 2007 - 18:36

Wikki:

Hoi, goed te horen dat de heenreis goed is verlopen, en dat jullie met de camper op weg zijn aan de andere kant van onze aarbol !
    Let, ondanks het ongetwijfeld mooie landschap ook af en toe op de weg, je zit zo op de verkeerde (=rechter) weghelft.
    Heel veel vakantieplezier gewenst en tot mails......

Arnold

• 04 December 2007 - 21:26

Marlon:

Hoi luitjes,

helaas kon ik Joran niet meer een goeie reis wensen op kantoor dus bij deze nog voor jullie beiden. Leuk om het eerste reisberichtje al te lezen. Heel veel plezier gewenst (en pas op dat je niet per ongeluk een Maori-tattoo oploopt)

groetjes, Marlon

• 05 December 2007 - 17:33

Christiaan:

Jullie hebben toch wel een camper met schoorsteen? Ik heb namelijk met Sinterklaas afgesproken dat hij via Nieuw-Zeeland terugvaart naar Spanje, zodat jullie die mooie Nederlandse traditie zo ver weg niet hoeven te missen. Doen jullie hem de groeten?

Groeten