Oregon Coast - Reisverslag uit Reedsport, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu Oregon Coast - Reisverslag uit Reedsport, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

Oregon Coast

Door: JoMa

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

22 Juli 2013 | Verenigde Staten, Reedsport

Hallo!

Hier zijn we weer. Iets sneller dan de vorige keer, maar dat kwam zo uit met de campings met internet. De afgelopen 2 dagen zijn we via de Oregon Coast naar het zuiden afgedaald. Een erg mooie weg, via de Highway 101!

Gestart vanuit Astoria zijn we gisteren via Seaside gegaan. Een erg leuk dorpje aan het strand. Hoewel het gisteren best fris was, hebben we toch een hele tijd aan de boulevard/duinen gezeten met uitzicht op het strand. Daar waren frisbee-wedstrijden aan de gang, erg leuk. De teams waren gemengd en dat schijnt hier best bijzonder te zijn.... Zijn wij toch wel gewend :)
Vervolgens via verschillende uitzichtpunten langs de mooie kustweg, waaronder Osala West State Park, doorgereden naar onze volgende overnachtingsplek: Cape Lookout. Hier hebben we een erg mooie camping en plekkie. Midden tussen de bomen, eekhoorntjes en mooie vogeltjes en op een 100 meter afstand van het brede zandstrand. Eenmaal daar aangekomen klaar het weer iets op.... de grijze wolken maken plaats voor een zonnetje met blauwe lucht en dat is voor ons weer een teken om lekker de BBQ aan te zetten :)

Na heerlijk geslapen te hebben (het was behoorlijk fris vannacht) zijn we vanochtend verder naar het zuiden gereden via Lincoln City en Yaquina Head Natural Area. Een erg mooi park, waar we valken, een soort kleine pinguins en zeehonden gezien hebben. Onderweg aan de kust lekker gepicknickt, maar het waaide wel erg hard. Tot slot kwamen we uit bij Oregon Dunes, een erg breed en uitgestrekt duinen-gebied, erg mooi!
Daarna zijn we doorgereden naar onze camping aan Loon Lake. Een leuk meertje, wat verder landinwaarts. De zee en het strand hebben we nu achter ons gelaten, morgen gaan we naar Crater Lake National Park.
En als we daar net zulk mooi weer hebben als vandaag, dan hebben we geluk, want de crater van de vulkaan, met het prachtige meer eromheen ligt nogal eens in de mist en dat zou toch jammer zijn.... dus we duimen!!

Groetjes, JoMa!

• 22 Juli 2013 - 12:31

Lida:

Hé Joran en Marga. Dat was inderdaad een verrassing, en alweer van die mooie foto's. Die van jullie
    samen tegen dat zandbergje aan is ook leuk.
    Wees maar blij dat je met vacantie bent, want hier is het zo heet, dat is niet leuk meer.
    Veel plezier met de bbq. Lida