1e dagen - Reisverslag uit Astoria, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu 1e dagen - Reisverslag uit Astoria, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

1e dagen

Door: JoMa

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

20 Juli 2013 | Verenigde Staten, Astoria

Hello!

Een eerste berichtje van ons vanuit Amerika. Het heeft even geduurd voordat we op een plek zaten waar we internet hebben, maar dat is nu gelukt!

Afgelopen zaterdag zijn we goed aangekomen na een lange vlucht in Seattle. Ons hotel zat vlakbij het vliegveld, dus dat scheelde enorm, want we waren allebei behoorlijk vermoeid. We lagen dan ook al om 21 uur (Amerikaanse tijd) in bed.
De volgende ochtend hebben we ons rugzakje ingepakt en zijn we met de Light rail vanaf het vliegveld naar Seattle downtown gegaan; een ritje van 38 minuten. Eenmaal aangekomen in het centrum hebben we heerlijk koffie gedronken bij ….. natuurlijk….. Starbucks! Vervolgens hebben we Pike Place Market bezocht; een markt met enorm veel producten, mooie bloemen, enorm veel en alle soorten fruit, vis, etc. Voor ons al snel te druk dus stonden we ook al weer snel buiten op straat. ’s Middags hebben we een rondrit gemaakt door Seattle met een wel heel bijzonder voertuig: Ride the Ducks is een maatschappij die met een amfibievoertuig uit de Tweede Wereldoorlog zowel over land als over het water Seattle verkent. Erg leuk! Na deze rondrit zijn we met de monorail naar Seattle Center gegaan, een plein met o.a. het EMP muziek museum, een mooi park met een grote fontein en de Space Needle. Na het avondeten zijn we omhoog gegaan met de Space Needle, een enorm hoge toren met een geweldig uitzicht over geheel Seattle en haar omgeving. We hebben het zowel in de zon als in het donker gezien, een erg mooi gezicht!

De volgende dag moesten we vroeg op, aangezien we om 07.30 uur opgehaald zouden worden door de camperverhuurmaatschappij. Vandaag is de dag dat we ons huisje op wielen gaan ophalen!!
Na een behoorlijke wachttijd bij Moturis/Camping World en vervolgens het nodige papierwerk kregen we de camper mee en konden we op zoek gaan naar een grote supermarkt om inkopen te doen. Eenmaal aangekomen bij de Walmart hebben we eerst een rondje gemaakt voor de praktische spullen en toiletartikelen, om vervolgens de etensmiddelen en drinken e.d. in te slaan. We hadden onze zinnen ook op een gas-bbq gezet, maar helaas was deze uitverkocht. Balen! Om 14.00 uur konden we eindelijk, met een volgepakte camper, op stap naar ons eerste overnachtingsadres: Fort Worden State Park, vlakbij Port Townsend. We hebben echt een prachtige plek, pal naast de duinen en het bos, op ca. 30 meter van het strand en de zee. Super!
Na het avondeten is het altijd tijd voor het afwassen… helaas hoort dat er ook altijd bij. Maar tijdens het afwassen worden we vereerd met een bezoekje…….. van twee grote herten met gewei. Ze staan gewoon in ‘onze’ achtertuin. Na de afwas hebben we heerlijk op het strand koffie en thee gedronken, met een stroopwafel erbij . Genoten van een prachtige zonsondergang.

De volgende ochtend, het is inmiddels dinsdag, hebben we heerlijk in het zonnetje buiten ontbeten. Tot op heden is het heerlijk weer, over het algemeen zonnig en ca. 24-27 graden. Perfect dus!
Dinsdag wilden we proberen of er nog plek is voor de orcatour. Eenmaal aangekomen in Port Townsend bij de Puget Sound Express blijkt dat het geen probleem is, dus: andere schoenen aan, camera’s pakken en een trui aan en we kunnen! En wat hebben we de orca’s geweldig gezien; we hebben echt super mooie foto’s gemaakt van orca’s die uit het water springen en constant rond de boten zwemmen. Helaas nog wel op een aardige afstand, maar toch fantastisch! Het blijven mooie dieren, en toch wel een van mijn favorieten!
’s Middags hebben we lekker in het zonnetje gezeten bij de camper, boekje lezen, drankje erbij, heerlijk! ’s Avonds was er een mooie lucht en op het strand hebben we weer mooie plaatjes geschoten!

Woensdag was het alweer tijd om weer naar een andere plek te gaan, we gaan naar Olympic National Park. Olympic bestaat uit verschillende soorten natuur: bergen en alpenweiden, regenwoud en meren. Onderweg kwamen we nog langs een Walmart… en guess what… ze hebben een grill op gas, voor maar 17 dollar. 2 blikjes propaan erbij, een tangetje en een grote vleesvork… Joran helemaal blij!
Aangekomen in Olympic brengen we een bezoek aan Hurricane Ridge, het deel met de bergen en alpenweiden. We hebben geluk vandaag, want het is echt prachtig weer en we kunnen erg ver kijken. Zo ver, dat we zelfs Canada en Vancouver Island zien (het stuk waar we in 2009 geweest zijn). Leuk!
’s Middags gaan we verder naar Sol Duc, via een wandeling naar de Marymere Falls, vlakbij Lake Crescent. Deze wandeling gaat door dichte bebossing en regenwoud. Aan het einde van de middag komen we aan in Sol Duc, een camping middenin het regenwoud.

De volgende dag, donderdag, gaan we verder in Olympic National Park. We gaan naar Hoh Rainforest. We hebben aan het einde van deze lange weg een primitieve, maar prachtig gelegen campground gevonden, met een plekje aan de Hoh rivier. Geweldig! We mogen hier zelf een plek uitkiezen en Joran heeft deze plek al heel snel gevonden. Eerst wordt de, gisteren aangeschafte BBQ, in elkaar gezet. Joran is als een kind zo blij dat het gelukt is een BBQ te kopen! Aan het einde van de middag maken we nog 2 wandelingen, de Hall of the Mosses trail en de Spruce Nature Trail. Eenmaal terug op ons campingplekje steken we de BBQ aan en genieten we in het zonnetje, aan het water en middenin het bos van een heerlijke Rib-eye en hamburger, met wat salade….. dit is vakantie!!

Vanochtend hebben we deze mooie plek weer verlaten en we zijn via de kust, langs een aantal mooie stranden, zoals Ruby Beach en First Beach, naar het zuiden afgedaald. We staan nu in Long Beach en we hebben vandaag grotendeels een rij-dag erop zitten. Morgen gaan we nog verder naar het zuiden, via de scenic weg, langs de kust.

Tot gauw! Groetjes, JoMa

• 20 Juli 2013 - 08:09

Martiene:

Hoi Marga en Joran,

Wat leuk om weerveen reisverslag van jullie te lezen! Ben weer helemaal jaloers! Wat is Amerika toch geweldig.

Heel veel plezier. En wat is je operatie van je ogen goed gegaan, kan op de foto's zien dat je een hele andere blik hebt. Staat je goed. En hoofdpijn ook minder?

Heel veel plezier daar! Gr. Martiene

• 20 Juli 2013 - 09:50

Yvette:

Hoi Joran en Marga,

Ziet er geweldig uit. Geniet van jullie vakantie!!!!

Groeten Yvette

• 20 Juli 2013 - 11:15

Anke:

Dat klinkt inderdaad als een lekkere vakantie! Herten in de achtertuin en lekker bbq'en! Fijne tijd nog toegewenst. Groetjes Anke

• 20 Juli 2013 - 12:44

Robin En Chantal :

Joran, weet precies hoe je je voelt met de BBQ. Geniet er van. En jullie samen ook natuurlijk van de vakantie.

• 20 Juli 2013 - 13:07

Ineke Roeppel:

Leuk verslag van de eerste dagen! Klinkt goed, en geniet verder. wim en ineke

• 20 Juli 2013 - 18:27

Arjan:

Ha Z en Z!

Wat een schitterende foto's alweer, vooral die op het strand met rode lucht bij ondergaande zon. Joran had hier in NL zijn BBQ kunsten ook mooi kunnen laten zien, het is de hele week al mooi weer en het wordt nog heter (30+).

Tour is bijna voorbij, Froome, Quintana en Rodriguez op podium, Contador op 4 en Mollema op 6. Ten Dam net buiten top 10. Het Niezie klassement is overigens glansrijk gewonnen door..... mij! Jullie zijn echt op grote achterstand gezet ;-)

Heel veel plezier nog!!

Liefs Ar

• 20 Juli 2013 - 21:07

Chantal:

Hoi, hoi,

Wat mooi om deze berichten weer te lezen en ben echt jaloers. Lijkt allemaal geweldig om mee te maken. Geniet van deze weken en we zullen jullie verhalen blijven lezen. Dikke kus van Chantal, Robin en kits.

• 22 Juli 2013 - 10:14

Yvonne Bakker:

Dit verslag klinkt alweer veelbelovend, jullie gaan vast een heerlijke vakantie te gemoed!!

Prachtige foto's, wij wensen jullie nog heel veel plezier. Eric en Yvonne

• 22 Juli 2013 - 10:20

Aukje:

Super om te lezen! Wat blijft het toch een super
    Bestemming dat Amerika!! Geniet ervan. Groetjes Aukje