Crater Lake en Columbia River Gorge - Reisverslag uit Cascade Locks, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu Crater Lake en Columbia River Gorge - Reisverslag uit Cascade Locks, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

Crater Lake en Columbia River Gorge

Door: JoMa

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

25 Juli 2013 | Verenigde Staten, Cascade Locks

Hello!

Vandaag zijn we aangekomen in Cascade Locks, in de beroemde en historische Columbia River Gorge Area. Maandag zijn we vanuit Reedsport richting het binnenland gereden, via de Rogue Umpqua scenic byway. Dit was een mooie weg, maar helaas niet zo ‘scenic’ als wij verwacht hadden. Er waren helemaal geen uitkijkpunten of picknickplaatsen, alleen een lange weg door het dichte bos. Aan het eind van die weg lag Crater Lake National Park, een werkelijk schitterend park met een heel blauw meer, Crater Lake, wat op het diepste punt 592 meter diep is. Het water was echt superblauw en de uitzichten waren prachtig. Ook het park eromheen was enorm mooi, bebost, mooie weiden, bebossing, met verschillende soorten vogels en eekhoorntjes. Zwarte beren en poema’s zouden hier ook leven, maar die hebben we niet gezien. Om het meer loopt een mooie rijroute, de Rim Drive. Vandaag hebben we alleen de West Rim Drive gedaan en na een lange rijdag hebben we ’s middags heerlijk in het zonnetje gezeten op Mazama campground.

De volgende ochtend zijn we op tijd weer opgestaan om de Rim Drive in het nationale park af te maken. De zon stond zo op het meer, dat wij een prachtige weerspiegeling in het water hadden en het was nog lekker rustig. Na ons bezoek aan Crater Lake zijn we doorgereden in de richting van Bend. De weg was kaarsrecht (in tegenstelling tot alle andere wegen tot nu toe) en dat betekende dat we mooi door konden rijden. De temperatuur was inmiddels flink opgelopen, tot wel 96 graden Fahrenreit, dat is ca. 36 graden Celsius. Na wat boodschappen gedaan te hebben en getankt, zijn we nog een stukje verder doorgereden dan de bedoeling was en uiteindelijk hebben we een camping gevonden in het midden van de staat Oregon, nabij Redmond. Hier hadden we internet en daar zagen we dat de bosbranden redelijk dichtbij waren, zelfs op de weg die we de volgende dag moesten rijden. Bah…. Maar even in de gaten houden…. De rookpluimen waren in ieder geval te zien.

Vanochtend zijn we weer op tijd op gestaan en om 08.15 uur zaten we alweer op de weg; dit keer in de richting van Cascade Locks. Via de Mount Hood Scenic Byway en de Columbia River Scenic Byway hebben we prachtige dingen gezien onderweg: de besneeuwde top van Mount Hood (vulkaan), de Columbia River en verschillende mooie watervallen langs deze weg. Supermooi!

Nu hebben we net het eten op en begint het gelukkig weer iets af te koelen; ook vandaag was het warm. Morgen gaan we naar Mount Saint Helens, een vulkaan van ruim 2500 meter, die in 1980 nog een uitbarsting heeft gehad, met grote gevolgen voor de omwonenden en de natuur daar. De weg ernaartoe en het uitzicht op deze vulkaan (we kunnen ongeveer naderen tot op 5 mijl afstand) schijnt heel indrukwekkend te zijn….. Joran verheugt zich er in ieder geval al een tijdje enorm op! En na morgen zitten we komend weekend voor 3 nachten in Mount Rainier National Park…… 4 dagen geen internet en faciliteiten, maar in de natuur! Na het weekend krijgen jullie dus weer een update!!

Groetjes, JoMa

• 25 Juli 2013 - 08:32

Narda:

Wederom een prachtige reis, zoals we lezen én zien op de foto's.
    Geniet ervan!
    Kus van ons