Yellowstone NP en de rodeo in Cody - Reisverslag uit Interior, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu Yellowstone NP en de rodeo in Cody - Reisverslag uit Interior, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

Yellowstone NP en de rodeo in Cody

Door: JoMa

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

09 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Interior

Hello, hier weer een berichtje van ons. De afgelopen dagen hebben we weer verschillende mooie plekken en parken bezocht. Na Glacier National Park zijn we na 2 rijdagen aangekomen in Yellowstone, het park waar we vorig jaar ook geweest zijn, maar waar we graag nog een keer naartoe wilden en deze keer lag het goed op de route.

De campgrounds in Yellowstone waren weer prachtig, middenin de bossen, waar we weer een aantal eekhoorntjes en vogels langs ons plekje zagen komen. Toen we aankwamen in West-Yellowstone, een plaatsje vlak voor het nationale park, was daar een autoshow aan de gang, met allemaal van die mooie, oude Amerikaanse auto’s. We hebben gauw de camper aan de kant gezet en een rondje gemaakt over het terrein en er stonden werkelijk erg mooie tussen. Allemaal glanzend en mooi opgepoetst, in alle kleuren van de regenboog.

De eerste dag in Yellowstone hebben we de geisers, waaronder de Old Faithful, en andere warmwaterbronnen bezocht, met als hoogtepunt de Grand Prismatic Spring. Super mooi! Onderweg naar de volgende camping in Canyon Village hebben we nog een bald eagle (visarend) en een heel groot hert met een gewei gezien. Op de camping ging lekker het BBQ-tje aan en hebben we heerlijk buiten gezeten.

De volgende dag zaten we al om 6.00 uur op de weg, want het wildlife spotten hier is het beste vroeg in de ochtend of laat in de avond. Nou, daar willen we de wekker wel wat vroeger voor zetten! En we hadden geluk; wat ons vorig jaar niet is gelukt in Yellowstone, lukte nu wel: we hebben 2 grizzlyberen gezien! Aan de overkant van het water, opkomend uit de ochtendmist. Geweldig! Daarnaast hebben we nog een heleboel herten, bizons en grote vogels gezien.

Na deze ‘gamedrive’ hebben we de Grand Canyon of Yellowstone bezocht, erg indrukwekkend. Na een rustig middagje op de camping, hebben we ’s avonds weer een rondje gemaakt door Hayden Valley om te kijken naar wildlife. Helaas geen beren deze avond gezien, maar wel een coyote, heel veel herten, twee bald eagles, bizons en een pelikaan.

De volgende ochtend zijn we vroeg vertrokken om, via Lamar Valley, naar onze volgende camping te rijden in Cody. Onderweg hebben we bizons en antilopen gezien, maar daar bleef het bij. Via een klein deel van de Beartooth Highway en de scenic Chief Joseph Highway, een schitterende weg, zijn we aangekomen in Cody, een echt wild west dorpje. ’s Avonds zijn we voor het eerst deze vakantie heerlijk uit eten geweest in Wyoming’s Rib and Chop House en we hebben een heerlijk mals en sappig stuk ribeye en biefstuk gehad, Joran was helemaal in de zevende hemel! :) Daarna zijn we naar echte Amerikaanse rodeo geweest, super leuk om mee te maken!

De volgende dag zijn we vertrokken naar Devils Tower, het eerste nationale monument van Amerika, een grote monoliet van 264 meter hoog, middenin het landschap. Onderweg kwamen we al erg veel motoren tegen en toen we aankwamen bij de camping, leek het wel alsof ze daar allemaal samen kwamen, echt honderden motoren! We wisten dat de Sturgis motorrally deze week hier in de omgeving zou zijn, maar hadden niet kunnen vermoeden dat het om zoveel motoren ging. Eenmaal op internet gekeken, bleek dat er vorige jaren ‘slechts’ een half miljoen deelnemers waren!! Nou ja, het geeft veel te zien en op de camping was het rustig en we hadden prachtig uitzicht op Devils Tower.

Groetjes JoMa!

• 09 Augustus 2013 - 21:33

Pa:

Hallo Joran en Marga,
    Volgens mij hebben jullie nu alles al wel gezien en zijn zeer tevreden.
    Het beste is om nu maar langzaam deze kant uit te komen,dan kan de laatste week niet tegenvallen.
    Nog fijne dagen en goede reis terug.
    Groetjes Pa

• 09 Augustus 2013 - 22:45

Tanja:

Hallo vakantiegangers,

Wat is het weer een prachtige reis! Ik zit met lichte jaloezie jullie verslagen te lezen en de foto's te bekijken. Waanzinnig wat jullie zien en meemaken.

Groetjes,
    Tanja

• 10 Augustus 2013 - 13:07

Arjan:

Ha JoMa!

Wat vliegt de tijd toch! Jullie gaan alweer jullie laatste week in... Volgens mij kunnen jullie nog wel weken lang rondrijden en mooie dingen zien, foto's maken etc. Geniet nog maar goed van de laatste week!!

Liefs Ar