Devils Tower, Badlands, Mount Rushmore en Custer - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu Devils Tower, Badlands, Mount Rushmore en Custer - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

Devils Tower, Badlands, Mount Rushmore en Custer

Door: JoMa

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

14 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Estes Park

Hello! De vorige keer waren we gebleven bij Devils Tower; de volgende ochtend was het gelukkig weer opgeklaard en na een wandeling rondom de monoliet en een heleboel prairiehondjes gezien te hebben, zijn we naar Badlands National Park gereden. Wederom een heel ander landschap, maar wel indrukwekkend. Dit is een nationaal park, waar een mooie highway doorheen loopt, met een stuk of 14 uitzichtspunten, maar wat zich minder goed leent voor wandelingen. We hebben deze middag de route gereden en hebben prachtige punten gezien. Onze camping lag net buiten het park en we hebben heerlijk de hele avond buiten gezeten, een zeldzaamheid, want in tegenstelling tot veel andere plekken, koelde het hier niet te veel af en/of het begon niet te regenen.

De volgende dag zijn we op pad gegaan naar Mount Rushmore, het park waar de 4 presidenten van Amerika die erg veel betekend hebben voor de USA in de bergen staan met hun gezicht. President Washington (1e president van Amerika),president Jefferson (uitbreiding en expansie van Amerika), Roosevelt (ontwikkeling, nationale parken) en Lincoln (bij elkaar halen van de staten tijdens de burgeroorlog). Via de Presidential Trail konden we de gezichten mooi zien in de berg, een indrukwekkend gezicht. De Avenue of the Flags lieten ons alle vlaggen zien van de staten van Amerika. Erg toeristisch, maar we vonden het wel leuk! ’s Avonds wilden we nog een keer naar Mount Rushmore, we hadden een camping uitgezocht die een shuttlebus had hiervoor, maar helaas gooide het weer roet in het eten: onweer en behoorlijke regen! De avondceremonie hebben we dus niet gezien.

De volgende dag zijn we naar Crazy Horse Memorial gegaan. Dit is een monument vlakbij Mount Rushmore, wat, in tegenstelling tot Mount Rushmore, nog steeds uitgehouwen wordt in het graniet van de Black Hills. Het monument is nog niet af en daar ziet het de komende tijd ook niet naar uit, aangezien het een project is wat uitgevoerd wordt zonder staats- of nationale steun. De familie van de inmiddels overleden beeldhouwer die in 1948 startte met het project, zet de uitvoering voort. Het is een monument wat een belangrijke indianenleider, Crazy Horse, uitbeeldt.

Na bezichtiging van Crazy Horse zijn we doorgereden naar Custer State Park. Een heel mooi park, met prachtige bossen, meren en wildlife. De eerste camping hadden we bij Sylvan Lake, hier hebben we een mooie wandeling gemaakt. ’s Avonds hebben we nog lekker buiten gezeten en de volgende dag hebben we de Wildlife loop gereden. Tijdens deze tocht hebben we veel wild gezien: herten, elks (met gewei), antilopen, hoenen, wilde ezels (burros), verschillende roofvogels, bizons, prairiehonden en een coyote. De coyote was weer supergaaf: we hebben hem een hele tijd kunnen volgen!

De volgende dag (een dag eerder dan gepland) zijn we naar Estes Park, nabij de ingang naar Rocky Mountain National Park, gereden i.v.m. het slechte weer (de laatste dagen hebben we nagenoeg iedere dag aan het eind van de middag en avond regen, onweer en hagel) en het feit dat we een heel stuk van Custer State Park niet mochten rijden met een camper.

De voorspellingen in Rocky Mountain NP zijn niet echt veel beter, maar we hopen er het beste van! De komende 3 dagen zijn we dus in Rocky Mountain National Park en dat zijn meteen onze laatste dagen in de USA. A.s. vrijdag moeten we onze camper weer inleveren en vliegen we terug vanuit Denver naar Nederland.

Tot de volgende keer!! Groetjes, JoMa

• 14 Augustus 2013 - 08:38

Narda:

Jammer dat de laatste dagen zijn ingegaan hè?! Jullie kunnen in ieder geval weer terug kijken op een prachtige reis. Veel plezier in de Rocky's.
    Alvast een goede terugreis.
    Liefs

• 14 Augustus 2013 - 21:09

Papa En Mama:

Heel erg bedankt voor weer een prachtig reisverslag!
    Wij hebben genoten van jullie belevenissen. Geniet nog van de laatste vakantiedagen en tot in Nederland!
    Goede vlucht!

Liefs, papa en mama

• 15 Augustus 2013 - 13:18

Ineke Roeppel:

Hoi reizigers
    Geniet er nog maar even van, en natuurlijk bedankt voor jullie reisverhalen en mooie foto's. Goede thuisreis en tot volgende week!