Mount Saint Helens en Mount Rainier National Park - Reisverslag uit Spokane, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu Mount Saint Helens en Mount Rainier National Park - Reisverslag uit Spokane, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

Mount Saint Helens en Mount Rainier National Park

Door: JoMa

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

29 Juli 2013 | Verenigde Staten, Spokane

Hello!

We hebben weer even internet, dat wil zeggen: onderweg langs de snelweg :)

De afgelopen 4 dagen hebben we in de natuur een paar geweldig mooie dagen gehad. Eerst Mount Saint Helens, wat enorm indrukwekkend was. Als je dan bedenkt wat die vulkaanuitbarsting in 1980 teweeg heeft gebracht, onvoorstelbaar. We hadden geluk, want het was prachtig weer, strakblauw en we konden enorm ver kijken. Alle besneeuwde bergtoppen, Mount Adams, Mount Hood, Mount Saint Helens en Mount Rainier waren perfect zichtbaar!
Na deze mooie dag kwamen we aan op de camping aan de Iron Creek. Een primitieve camping, maar een mooie , ruime plek. De volgende ochtend gingen we naar Mount Rainier National Park. Daar hebben we de Nisqually Vista Trail, met uitzicht op de Nisqually gletsjer gelopen en aansluitend hebben we gewandeld naar Bench Lake, tussen de bosjes door naar een meadow. Marga vond het niet zo heel prettig, maar gelukkig…. We zijn weer heelhuids teruggekomen :)

Zaterdag hebben we flink ons best gedaan: we hebben de Skyline Trail naar Panorama Point gewandeld, en daarna via de High Skyline terug naar de parkeerplaats. Een wandeling die hier bekend staat als zwaar, maar het was de inspanning dubbel en dwars waard. Wat een geweldige uitzichten, bloemen, diertjes en zelfs een heleboel sneeuw! We hebben bijna 5 uur over de wandeling gedaan, maar dat was ongeveer gemiddeld, dus we waren zeer tevreden.

Zondag dachten we de beentjes los te gaan lopen met een makkelijke wandeling van 2 uur, maar dat viel enigszins tegen. Die 2 uur klopte, maar hij was toch iets zwaarder dan gedacht. Maar zeker weer de moeite waard! Door de korte zomer hier staan alle bloemen in bloei en dat geeft een mooi kleurenspel, met op de achtergrond de besneeuwde bergtoppen, van o.a. Mount Rainier, en groene bossen, wederom met een strakblauwe lucht. Tot op heden hebben we sowieso geluk met het weer en daarmee de prachtige uitzichten. Met bewolkt weer, wat hier nogal eens voorkomt, zie je namelijk niks.

Nu zijn we onderweg naar Glacier National Park, vandaag en morgen zijn 2 lange rijdagen, maar daarna zitten we weer 3 dagen in de mooie natuur, als het goed is. Tot later!!

Groetjes, JoMa

• 30 Juli 2013 - 09:00

Ma:

Wij hebben weer genoten van jullie reisverslag!
    Gaan jullie nu een e-mailtje sturen.

• 01 Augustus 2013 - 15:25

Yvonne Bakker:

Hallo, Marga en Joran

Wederom ben ik er eens even voor gaan zitten om jullie mooie reisverslagen te lezen. Indrukwekkend...
    ik denk dat als jullie terug zijn in Nederland alweer aan vakantie toe zijn. Jullie zijn behoorlijk actief!!

Geniet nog maar lekker van de mooie natuur daar, groetjes Eric en Yvonne Bakker.