Kennedy Space Center en nu weer thuis! - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Joran en Marga - WaarBenJij.nu Kennedy Space Center en nu weer thuis! - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

Kennedy Space Center en nu weer thuis!

Door: JoMa

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

12 Januari 2014 | Nederland, Hengelo

Hallo!

We zijn weer thuis; gistermiddag zijn we na een prima vlucht om 13 uur weer geland op Schiphol. Pa en ma stonden ons op te wachten, wat nog enige stress in Hengelo had opgeleverd, aangezien we eigenlijk om 14.05 uur zouden landen, maar we hadden flink de wind mee en zijn dus een uur eerder geland. Toen pa en ma toch nog maar even voor de zekerheid op Teletekst en internet keken, stond daar ineens de verwachte aankomsttijd van ca. 12.45 uur. Dus: gauw in de auto gestapt, en ze waren keurig op tijd :)

De laatste dag in Florida zijn we nog naar het Kennedy Space Center geweest. KSC, zoals ze het daar allemaal afkorten, is de lanceerbasis van de NASA en hier werden (en worden nog steeds) de Apollo, Challenger en spaceshuttles voorbereid en gelanceerd.
Via een bustour hebben we de lanceerlocatie, het gebouw bezocht waarin alle vluchten zijn voorbereid, de controlekamer bezocht, etc. Daarnaast hebben we Saturnus V gezien, een raket die gebruikt werd om mensen op de maan te brengen, en de Atlantis, de laatste spaceshuttle (juli 2011) die is gelanceerd en is teruggekomen uit de ruimte.
Erg indrukwekkend allemaal. Het wordt ook allemaal goed gepresenteerd en er zijn indrukwekkende beelden en films van gemaakt, waarin je wordt meegenomen in de geschiedenis.

Na het bezoek aan het Kennedy Space Center was het tijd om naar het vliegveld van Orlando Sanford te rijden, de auto in te leveren en ons voor te bereiden en in te checken voor de terugvlucht. Dus: korte broek en t-shirts uit, lange spijkerbroek en trui weer aan.
Bij aankomst in Nederland bleek dat maar goed ook, een verschil van ca. 20 graden Celsius, dus we moeten weer even omschakelen :)

We hebben weer een prachtige reis gehad; heel anders dan de andere Amerika-reizen, zonder camper en minder natuur, maar we hebben weer genoten en het was heerlijk om 2 weken lang zomerse temperaturen te hebben, middenin de winter! Ook in Florida hebben ze prachtige natuur, State Parks en natuurlijk niet te vergeten: superleuke pretparken, mooie stranden en prachtige wilde dieren, zoals dolfijnen, alligators, schildpadden, slangen en duizenden mooie vogels.

Groetjes JoMa

• 15 Januari 2014 - 13:04

Ineke Roeppel:

Welkom thuis, zal wel weer even wennen zijn!!