Miami en NBA Basketball - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu Miami en NBA Basketball - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

Miami en NBA Basketball

Door: JoMa

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

06 Januari 2014 | Verenigde Staten, Miami

Hello!

Vanuit Miami weer een berichtje van ons. We hebben vandaag echt een super gave dag gehad. Vanochtend hebben we bustour gemaakt door Miami, South Beach. Wat een gebouwen, duren woningen, mooie boulevards, etc. Echt geweldig! Het Art Deco district was ook erg leuk om te zien, heel toeristisch, maar ook een plek waar de beroemdheden graag komen.
Na de bustour hebben we ook een boottour gemaakt door de haven van Miami en langs de huizen van celebrities! Onvoorstelbaar, wat een rijkdom en huizen hier! Het weer was vanochtend heerlijk, dus we hebben ons uitstekend vermaakt.
Om 13 uur begon het te regenen en de hele middag was het wat wisselvallig. Vanaf 14 tot 16 uur hebben we in ons appartement op het balkon gezeten en alleen maar zitten kijken. Want wat hebben we een subliem uitzicht, o.a. op de American Airlines Arena, de thuisbasis van de Miami Heat (NBA Basketball); het werd steeds drukker en om 16.30 uur zijn wij ook naar buiten gegaan. In 5 minuten waren we er; het appartement is echt fantastisch gelegen.
Om 17 uur mochten we de Arena in en we keken werkelijk onze ogen uit, wat een belevenis zeg!
De volksliederen van Canada (Toronto Raptors) en Amerika (Miami Heat), de line-up van kinderen als de spelers van de Heat het veld opkomen, de presentatie van de spelers, de hele entourage.
De wedstrijd zelf duurt maar 4x 12 minuten, maar door alles er rondomheen duurt het bij elkaar zo'n 2,5 uur! Allerlei verlotingen, wedstrijden en muziek en dans tussendoor, een DJ, een stadionomroeper die iedereen opzweept..... die Amerikanen gaan echt compleet uit hun dak...... en wij kijken elkaar aan en konden niet ophouden met lachen..... echt een superervaring!

Morgen verlaten we deze mooie stad weer; we gaan door naar Kissimmee, voor de afsluiting van onze vakantie: de pretparken! We zijn benieuwd!

Groetjes, JoMa

P.S.: trouwens, Miami Heat heeft gewonnen met 102-97.... mister LeBron James himself heeft de wedstrijd even over de streep getrokken :)

P.S.2: we hebben gemerkt dat de site onder aan een reisverslag niet alle foto's toont (max 20). Als je in het linkerscherm 'foto's' aanklikt, dan zijn wel alle foto's te zien in het fotoboek.

• 06 Januari 2014 - 09:51

Narda:

Hey Amerika-gangers,
    Leuk te lezen wat jullie allemaal zien en doen. Door de foto's krijgen we een aardig beeld hoe dit deeltje van the States eruit ziet, maar de sfeer is moeilijker voor te stellen, dat moet je denk ik zelf beleven. Veel plezier deze 2e week!
    Kus

• 06 Januari 2014 - 19:44

Arjan:

Jeetje zeg, wat een luxe, wat chic! Hebben jullie al een gesprek bij de bank geregeld om te kijken hoe ver jullie kunnen gaan? ;-)

Volgens mij hadden jullie ook best een goede plek bij de Heat tegen de Raptors, lijkt zongoec mee te vallen. Toch?

Heel veel plezier nog!!
    Jarige jop

• 07 Januari 2014 - 15:13

Tanja :

Hallo vakantiegangers,

Wat ziet het er weer geweldig uit! Ik ben wéér jaloers :-).
    Geniet nog lekker samen van deze heerlijke vakantietijd.

Groetjes,
    Tanja