Everglades en the Keys - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu Everglades en the Keys - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

Everglades en the Keys

Door: JoMa

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

05 Januari 2014 | Verenigde Staten, Miami

Hello
De afgelopen dagen zijn wij met name in de Everglades en op the Keys geweest. Het weer viel helaas ietwat tegen, dat wil zeggen: nog steeds een heerlijke temperatuur (22-27 graden), maar weinig zon. Helaas stond er 2 dagen op de Keys ook veel wind, waardoor vanochtend onze snorkeltour helaas niet door ging; een behoorlijke teleurstelling, aangezien we nog nooit gesnorkeld hebben en we ons hier nu erg op verheugd hadden….. Helaas.

Eergisteren zijn we nog een dag in de Everglades geweest. We hebben de Anhinga Trail gewandeld en daar weer mooie dieren gezien: alligators, prachtige vogels, schildpadden, vissen, etc. Erg toevallig was het dat we daar een Nederlands stel tegenkwamen, die we afgelopen zomer in Noord-West Amerika ook tegenkwamen. We hebben een hele tijd gezellig staan kletsen, zo toevallig!

Gisteren hebben we de eilanden van de Keys verkend: vanaf onze plek op Key Largo zijn we naar het westen gereden, via Key Islamorada, Marathon, Bahia Honda State Park en uiteindelijk zijn we in Big Pine Key weer omgekeerd. Het is erg druk op de eilanden en het was nogal een stuk filerijden naar Key West, dus dat hebben we maar overgeslagen. De eilanden hebben mooie stukken, voornamelijk mooie stranden, en state parks, met onder andere mooie wandelpanden, campings, moerassen en stukjes bos, maar de weg die de eilanden verbindt is een en al winkels, restaurants, tankstations en andere zaken, niet echt gezellig.
Gisteravond hebben we wel heerlijk gegeten in een visrestaurant in Key Largo. We hebben allebei vers gevangen tonijn gehad, erg lekker! En als toetje heeft Joran nog de beroemde key lime pie gehad, hij vond het verrukkelijk (zie de foto :) ).

Momenteel zitten we in Miami, in een appartement op de 21e verdieping van een 48 verdiepingen tellend gebouw, met uitzicht op de Biscayne Boulevard (de weg door downtown Miami), de American Airlines Arena (thuisbasis van de Miami Heat) en de zee en South Beach. Echt fantastisch, een prachtig appartement op een schitterende plek. De auto staat geparkeerd in de parkeergarage, een erg prettig idee.

Morgen gaan we Miami wat beter verkennen; we willen een boot- en bustour doen, zodat we in die ene dag die we hier hebben vanalles kunnen zien. Vanmiddag zijn we al even bij Bayside geweest; een boulevard met veel winkels en restaurants en heel veel boten. Er hangt een Caribische sfeer hier, en je hoort ook veel Spaans. En morgenavond gaan we dan naar DE wedstrijd: Miami Heat tegen de Toronto Raptors. Het lijkt ons echt supergaaf om een echte NBA-wedstrijd mee te maken.

De eerste week is alweer voorbij; nu hebben we Miami dus nog voor de boeg en na Miami gaan we naar Kissimmee (vlakbij Orlando) om af te sluiten met de pretparken van Universal en Disney!

Tot gauw! Groetjes, JoMa

• 05 Januari 2014 - 09:55

Ineke:

Mooie foto's, maar ik zie geen toetje! Jammer dat de snorkeltoer niet door kon gaan. Maar dat komt vast nog wel een keer. Geniet van de mooie dingen die je ziet, weet je ook al de namen van de beesten en vogels? Groetjes Wim en Ineke