Cape Coral en the Everglades - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu Cape Coral en the Everglades - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

Cape Coral en the Everglades

Door: JoMa

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

02 Januari 2014 | Verenigde Staten, Florida City

Hello!

Hier weer een berichtje van ons! Allereerst allemaal de beste wensen voor 2014! Jullie lagen 6 uur op ons voor, maar wij hebben de jaarwisseling inmiddels ook achter de rug, een nieuw jaar is weer begonnen!

De afgelopen dagen hebben we het erg naar onze zin gehad. Maandagochtend vroeg zijn we vertrokken uit Clearwater Beach, in de richting van Cape Coral. Onderweg hebben we veel strand en zee gezien en mooie dorpjes, prachtige huizen, palmbomen, etc. Aan het einde van de ochtend kwamen we aan in Myakka State Park, een super mooi natuurpark, met bossen, moerassen, en veel dieren. We hebben een boottocht gemaakt over het water en grote alligators, vissen, vogels gezien. Geweldig!
Na de boottocht hebben we de wildlife drive gereden en de bird walk gelopen; we waren erg onder de indruk van dit park.

Aan het einde van de middag kwamen we aan in ons volgende hotel; een super groot en luxe resort in Cape Coral. We hadden een kamer op de 16e verdieping en hadden prachtig uitzicht over het water, een stukje moeras en de omgeving.

Gisteren, op oudejaarsdag, hebben we Sanibel en Captiva Island bezocht. Twee geweldig mooie eilanden, sommige stukken waren echt een paradijsje. Grote huizen, prachtige stranden, bomen, oprijlanen, etc. Het is wel duidelijk waar hier het geld zit.
Een groot deel van de dag zijn we in het Ding Ding Wildlife Refuge geweest. Ook hier veel dieren gezien, waaronder alligators, slangen, krabben, grote vogels. Na dit park zijn we helemaal naar het einde van de schiereilanden gereden en daar hebben we even op het strand gezeten. Gelukkig is het de afgelopen 2 dagen droog, maar nog wel grijs geweest. Nu kwam het zonnetje er een klein beetje door. Zittend op het strand zeiden we tegen elkaar: het zou toch wel erg leuk zijn als we nu een paar dolfijnen zagen....... en we hadden het nog niet tegen elkaar gezegd of er zwommen 3-4 dolfijnen langs. Marga gelijk met de camera in de aanslag en het was echt super: op slechts 2 meter afstand van het strand zwommen ze heen en weer: onze dag kon niet meer stuk!

Nadat we lekker even gegeten hebben, zijn we weer teruggereden naar het hotel, om ons voor te bereiden op oudejaarsavond. De hele dag hadden we nog geen vuurwerk gezien hier. Die traditie zoals in Nederland kennen ze hier helemaal niet. Toen het donker was, konden we wel heel mooi vanaf ons balkon het vuurwerk zien.
Om 23 uur zijn we naar de strandbar gegaan bij ons hotel: daar zou vuurwerk worden afgestoken om middernacht. Het was mooi vuurwerk, en aan de overkant van de baai was het helemaal prachtig vuurwerk.

Nadat we vanochtend lekker uitgeslapen hebben, hebben we Cape Coral verlaten en richting de Everglades gereden. Vanmiddag een mooie boardwalk gedaan, door een soort junglebos. Hier weer veel wilde dieren gezien. Daarna hebben we zo'n typische airboat tour gemaakt. Door de mangroven en over het water, soms met een behoorlijke snelheid!
Tijdens de tocht nog een paar wilde racoons (wasberen) gezien, wat een mooie diertjes!

Morgen gaan we de Everglades in de ochtend nog bezoeken en daarna rijden we door naar the Keys!

Groetjes, JoMa!

• 02 Januari 2014 - 10:36

Yvette:

Hoi marga en joran,

De beste wensen voor 2014. Geniet nog even van jullie vakantie. Tot gauw.

Groeten Yvette

• 03 Januari 2014 - 15:56

Arjan:

Haha,
    staat er achter de foto van Jo in de bar "World famous MONSTER of Key West"? ;-)
    Grapje Jo!

Veel plezier nog!!!

• 05 Januari 2014 - 21:40

Sabine:

Jullie ook nog de beste wensen en geniet er nog van daar!