Disney, Seaworld en Busch Gardens - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu Disney, Seaworld en Busch Gardens - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

Disney, Seaworld en Busch Gardens

Door: JoMa

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

11 Januari 2014 | Verenigde Staten, Kissimmee

Hello!

De afgelopen 3 dagen hebben we ons ondergedompeld in de pretparken van Florida. Dinsdag zijn we begonnen met Disney Magic Kingdom. We hadden op de weersvoorspelling al gezien dat het koud zou worden, maar we dachten.... ach dat zal wel meevallen. De mensen hier in Florida vinden het al koud als het onder de 20 graden is.... Nou, dinsdag was het echt koud: ca. 5 graden!! Het was zelfs in Nederland nog warmer.... Dus de lange broek aan en verschillende laagjes, want een winterjas hadden we niet bij ons. Het was verder wel prachtig zonnig, dus vol goede zin gingen we op pad.

Disney is echt super; geen geweldig spannende attracties, maar wel allemaal super mooi gemaakt, goed over nagedacht, altijd in de wachtrijen onderweg ook wat te zien of te doen, echt heel erg leuk!
De afsluiting 's avonds met een lichtshow en het vuurwerk was ook helemaal gaaf!

De volgende dag zijn we naar Seaworld geweest; een combinatie van een dierentuin met voornamelijk zeedieren, met een aantal attracties en spannende achtbanen. De achtbanen Kraken en Manta waren heel gaaf, een heleboel loopings, veel snelheid, etc.
Daarnaast hebben ze hier twee favoriete dieren van Marga: dolfijnen en orca's! En die hebben we prachtig gezien, van heel dichtbij. Het blijven fantastisch mooie dieren.

Gisteren zijn we naar Busch Gardens in Tampa geweest: een combinatie van een dierentuin met super achtbanen. Gelukkig was het helemaal niet druk, we konden overal zo doorlopen, en de temperatuur was weer opgelopen, dus de korte broek kon weer aan. Wel hebben we een aantal fikse buien gehad, maar wij hebben ons uitstekend vermaakt in dit mooie park. De achtbaan Sheikra spande de kroon: kaarsrecht val je naar beneden, en vlak voor je naar beneden gaat, laten ze je nog even bundelen. Wat gaaf, maar ook eng :)

Geweldig die parken hier! We hebben het erg naar onze zin gehad.

Groetjes, JoMa!

• 11 Januari 2014 - 10:05

Lida:

Zo, en dan nu in het vliegtuig terug. Hoop, dat jullie een prettige thtuisreis hebben (dat lees je dus pas als je weer thuis bent) en bedankt voor de enige verslagen en mooie foto's. Dat is bij jullie altijd een feest. Tot ziens dan maar. Knuf, knuf.