Sequoia en Kings canyon National Parks - Reisverslag uit Kings Canyon, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu Sequoia en Kings canyon National Parks - Reisverslag uit Kings Canyon, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

Sequoia en Kings canyon National Parks

Door: JoMa

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

15 September 2014 | Verenigde Staten, Kings Canyon

Na het prachtige Yosemite zijn we verder naar het zuiden gereden voor twee wat onbekendere nationale parken: Sequoia en Kings Canyon. We hadden een mooie campground in Sequoia kunnen reserveren en zaten wederom tussen de bomen, de eekhoorntjes en vogels. We hebben lekker lang buiten gezeten en kunnen genieten van een prachtige sterrenhemel. Na ons ontbijt zijn we naar het deel van het park gereden met de gigantische sequoia bomen: daar hebben we de Sherman Tree Trail gewandeld: erg mooi! Onderweg kwamen we mensen tegen die ons waarschuwden voor een beer, maar zelfs na lang zoeken, hebben we hem niet kunnen vinden. Desondanks een mooie wandeling.

Na de wandeling terug in onze RV op weg naar Kings Canyon. Bij de afslag waar we de keuze moesten maken of we nog iets verder Sequoia in wilden of verder naar Kings canyon, werd de keuze al voor ons bepaald, omdat 100 meter op de weg naar Kings Canyon 2 auto's stil stonden en keken naar iets in de berm. Nieuwsgierig als wij zijn en door eerdere ervaringen wijs geworden, besloot Joran snel uit te stappen en ernaartoe te lopen. Druk gebarend naar Marga inmiddels om ook daarnaartoe te rijden. We hebben daar een moeder beer en 2 cubs gespot!! Echt geweldig, en zo dichtbij!!
Joran vanaf de weg, Marga vanuit de RV, hebben we 10 minuten naar deze prachtige dieren staan kijken, waarbij het steeds drukker werd met mensen. Uiteindelijk werden de beren zo opgejaagd dat zij verder het bos introkken en verdwenen uit het zicht.
Wij hebben ze mooi kunnen zien en kunnen vastleggen :) wij dus op weg naar Kings Canyon.

Via een scenic byway en een prachtige picknick-stop aan Hume Lake, en een heel bochtige weg, zijn we aangekomen in Kings Canyon: bergen, valleien, water, bossen: super!

De volgende dag hebben we een mooie wandeling gemaakt over de Zumwalt Meadow: schitterend!

Na twee geweldige dagen in Sequoia en Kings Canyon zijn we halverwege de dag weer een stukje naar het noorden gereden, zodat we morgen niet zoveel mijlen hoeven te rijden.

Groetjes JoMa!