Las Vegas en nu weer thuis! - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Joran en Marga - WaarBenJij.nu Las Vegas en nu weer thuis! - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

Las Vegas en nu weer thuis!

Door: JoMa

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

05 Oktober 2014 | Nederland, Hengelo

Na een overnachting in Zion, waar we nog heerlijk in het park op de camping hebben gestaan en hebben ge-BBQ-t, is het tijd om weer richting Las Vegas te rijden. We hebben nog 1 nachtje de camper en dan moeten we ons huis op wielen weer inleveren.

De temperatuur is inmiddels weer lekker opgelopen en we zitten weer in de korte broek :) In Las Vegas is het overigens gewoon weer warm: 30 graden :)
Op weg naar de Strip hebben we nog een tussenstop bij de Premium Outlet North: allemaal merkwinkels met de mooiste spullen, maar we weten ons te beheersen. De koffers zijn al vol. Rond 13 uur komen we aan op de camping, althans dat dachten we....... we hadden een reservering bij Koa Circus Circus, maar eenmaal aangekomen is er niks meer! Geen camping, geen briefje, helemaal niks! Nu hadden we op internet al wel iets gelezen over een verhuizing en sluiting en vantevoren de KOA-organisatie (met honderden campings in Amerika en Canada) gemaild, maar aangezien we een reserveringsbevestiging van 3 dagen geleden nog hebben ontvangen en we geen ander bericht van de organisatie hebben, zijn we toch naar deze plek gereden. Nou, er is helemaal niks meer en er staat ook niks bij op de locatie.
Sam's Town, helemaal aan de andere kant van Vegas, is nu de KOA-camping in Las Vegas geworden, dus we besluiten daar naartoe te rijden. Gelukkig is er nog plaats, ze bieden hun excuses aan, maar ja, wij zitten niet maar aan de Strip :(
Met de gratis shuttle zijn we 1 uur later toch op de Strip en zijn we het allemaal alweer vergeten..... We genieten van onze laatste vakantiedag en Las Vegas. Hoewel het een grote poppenkast en drukte is, vinden wij het toch wel erg leuk hier....... voor een dag.
We besluiten nog een keer naar een Cirque du Soleil show te gaan: dit keer naar Love, met muziek van de Beatles, in the Mirage. Voor de show van 21.30 uur gaan we lekker uit eten bij Samba: het restaurant waar Joran graag naartoe wilde, vanwege de goede recensies en het heerlijke vlees. Het is een Braziliaans restaurant, waar ze een Rodizio-experience hebben: ze komen met allerlei soorten vlees op een spies aan je tafel en je kunt onbeperkt alles eten en proberen. Het is allemaal heerlijk!
Na het eten de Cirque du Soleil-show en wederom: het is fantastisch. Heel anders dan de shows Ka en O die we al gezien hebben, minder spectaculair, maar super mooi! Om 23 uur is de show afgelopen en moeten we de Strip gaan verlaten. We nemen een taxi terug naar de camping, drinken nog wat in onze camper en gaan dan lekker slapen..... morgen/overmorgen is weer een vermoeiende dag.

Na een korte nacht is het tijd om de camper op te ruimen, de koffers in te pakken en het beestje weer inleveren. Om 15.10 uur gaat de terugvlucht van Las Vegas naar Amsterdam, met een overstap in Atlanta.

Vandaag om 12.45 uur zijn weer weer geland op Schiphol. Pa en ma staan ons op te wachten en na even wat gegeten te hebben, rijden we naar Hengelo. We zijn weer veilig thuis, na weer een geweldige reis naar Amerika!