Dead Horse Point en Canyonlands National Park - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu Dead Horse Point en Canyonlands National Park - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

Dead Horse Point en Canyonlands National Park

Door: JoMa

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

30 September 2014 | Verenigde Staten, Moab

Na een regenachtige nacht werden we de volgende ochtend in Torrey wakker om 8 uur en er scheen gelukkig weer een, weliswaar waterig, zonnetje. Na een prima douche en een ontbijt in de camper zijn we via Capitol Reef NP verder gereden in de richting van Dead Horse Point State Park. Onderweg brak gelukkig de zon goed door en was er, behalve het zand op straat, niks meer te merken van het slechte weer van de afgelopen 1,5 dag. Onderweg kwamen we via Goblin Valley State Park: erg grappig om te zien: allemaal kleine rotsen in de meest gekke vormen. Aan het eind van de middag kwamen we aan bij Dead Horse Point State Park: hier hadden we een camping vlakbij de Rim van de canyon geboekt: wat is het hier gaaf zeg!
Hoewel de lucht weer erg dramatische kleuren aannam, hebben we nog wel lekker buiten kunnen eten, maar daarna moesten we toch weer gauw naar binnen vanwege regen en onweer.

De volgende ochtend werden we gewekt door de wekker: we wilden graag de zonsopkomst zien bij de canyon. De zon kwam er helaas maar een beetje door, maar toch hebben we mooie foto's kunnen maken. Na het ontbijt zijn we doorgereden naar Canyonlands National Park, wat vlakbij Dead Horse ligt. Aangezien we graag op de camping wilden staan in het park, en deze camping maar 12 plekken heeft, zijn we daar eerst naartoe gereden en gelukkig: we hebben een mooie plek weten te bemachtigen.
We hebben een prachtige wandeling gemaakt van 1,5 uur bij Unpheaval Dome en waren net op tijd terug bij de camper. Een enorme hoosbui met hagel! De enorme hagelstenen hebben we later nog op de foto gezet. Daarna klaarde het gelukkig helemaal op en trok de lucht open. Via Grand View Point, Buck Canyon Overlook en Mesa Arch zijn we naar de camping gereden, waar we Green River Overlook op loopafstand hebben zitten. Genoten van de zonsondergang.

De volgende ochtend alweer de wekker: zonsopkomst bij Mesa Arch is een beroemd fenomeen! Om 6 uur gaat de wekker en in het donker rijden we naar de parkeerplek om vervolgens in het donker (met ons hoofdlampje) naar de arch te wandelen. Uiteraard hadden meer mensen dit idee: er staan al zeven auto's en zeker het dubbele aantal mensen voor de arch met statief en al. Gelukkig kunnen we er nog tussen en schieten we prachtige plaatjes!
Na dit mooie moment rijden we nog een keer naar de uitzichtspunten in het park: schitterend zo met het licht en de zon. Daarna gaan we op weg naar Monument Valley! Ondanks dat we daar 2 jaar geleden ook geweest zijn, hebben we er zin in!