Coyote Buttes en Grand Escalante Staircase - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu Coyote Buttes en Grand Escalante Staircase - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

Coyote Buttes en Grand Escalante Staircase

Door: JoMa

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

27 September 2014 | Verenigde Staten, Torrey

De wekker ging vroeg voor onze dagtour naar de Coyote Buttes South en White Pocket. Om 8 uur werden we op de camping opgehaald door de gids van Dreamland Safari Tours. Samen met een Duitse vrouw en de gids vandaag op stap. We zijn eerst naar Paw Hole gereden en daarna naar Coyote Butte South, erg indrukwekkend allebei. Het is helemaal in de middle of nowhere (we waren zeker een uur onderweg via dirt roads) en de kleuren van de rotsen en het gesteente zijn echt super gaaf. Na een pittige wandeltocht in het gebied, hebben we lekker geluncht: build your own wrap! Na de lunch doorgereden naar White Pocket, ook erg mooi, en weer heel andere kleuren. Om 18.30 uur waren we weer terug op de camping: vermoeid, verbrand op de armen en in de nek, maar zeer voldaan. Was een schitterende dag!

Na de 2 nachten in Kanab zijn we verder gereden naar Cedar Breaks National Monument. Een soort mini-Bryce Canyon. Heel mooi, maar het was hier ook erg fris, maar ja, niet zo gek, op 10.000 feet hoogte (meer dan 3000 meter)! Prachtige uitzichten, een mooie weg met schitterende herfstkleuren in de bossen en een paar herten gezien!
Aangezien dit park niet heel groot is, zijn we halverwege de middag weer verder gereden, de scenic byway Utah-12 op! Dit is de eerste scenic byway van Amerika en een erg mooie weg. Bij Red Canyon hebben we de campground opgezocht. Helaas konden we 's avonds niet meer buiten zitten, vanwege de enorme wind, regen en onweer.

De volgende dag via de UT-12 verder gereden in de richting van Torrey, via het Grand Escalante Staircase en het Dixie National Forest. Onderweg op veel plaatsen gestopt voor het maken van foto's, picknicken en genieten van de mooie herfstkleuren. Halverwege de middag zijn we op de campground in Torrey, net op tijd voor de enorme bui die de rest van de dag zo'n beetje aanhoudt.
Op de camping hebben we zo nu en dan internetverbinding en zo kunnen we lezen dat o.a. in Cedar Breaks, waar we gisteren geweest zijn, al sneeuw is gevallen en dat er wegen in Zion en Capitol Reef (waar we 10 mijl vandaan zitten) zijn afgesloten vanwege de flashing floods. Hopen dat het morgen beter weer is!

Groeten, JoMa