June Lake, Mono Lake en Death Valley NP - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu June Lake, Mono Lake en Death Valley NP - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Joran en Marga - WaarBenJij.nu

June Lake, Mono Lake en Death Valley NP

Door: JoMa

Blijf op de hoogte en volg Joran en Marga

22 September 2014 | Verenigde Staten, Furnace Creek

Vanaf Lake Tahoe zijn we verder zuidelijk afgedaald via de oostkant van de Sierra Nevada, via kleine plaatsjes, bergpassen en veel verschillende landschappen. Onderweg nog een wandeling gemaakt bij Mono Lake, de South Tufa Trail, waarbij we erg blij waren dat we het droog hielden, want om ons heen, was het pikzwart en konden we het zien regenen in de verte.
Na dit aparte landschap zijn we naar de camping gereden in June Lake. Hier hebben we gedeeltelijk buiten, maar daarna binnen gegeten, vanwege harde wind en regen.

De volgende ochtend zijn we vroeg vertrokken in de richting van Death Valley. We werden beloond door het zien van drie coyotes en meerdere herten! Wat gaaf!
Een lange rijdag wachtte op ons in hartje Death Valley; zo gingen we van een frisse ochtend, naar een heel warme middag en avond. Het was daar ca. 40 graden Celsius (maar dat is natuurlijk nog niets vergeleken met het weerrecord wat 3 juli 2013 is gevestigd in Furnace Creek: 58,3 graden Celsius: weer een antwoord op een van de opdrachten/vragen :)).
Wat een leeg en groots woest landschap!

Tot gauw!

• 28 September 2014 - 08:20

FRank``:

Wat een mooie foto`s, vooral met de toch wat donkere lucht en de dieren.